عصر بازار

صدای دلالان دلار رساتر شد

حال و روز ارز از زبان فردوسی

عصر اعتبار- این روزها با اجرایی شدن برجام شاهد افزایش دلالان در فردوسی هستیم دلالانی که گاهی بیشتر از صرافی ها کسب در آمد می کنند.

حال و روز ارز از زبان فردوسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، در ابتدا ورود به محوطه بازار سکه و ارز میدان فردوسی صداهای رسای دلالان ناخودآگاه فرد را به سمت مطلع شدن از نرخ روز سوق می‌دهد، صدایی که در بازار ارز به تابلویی برای اطلاع رسانی تبدیل شده است اطلاع رسانی که اگر مشتری خواهان ارز دیگری به جز دلار باشد در می‌یابد که فرد فریاد زده دلال بوده و می‌تواند نرخ را از آن مطلع و معامله‌ای با آن داشت.

    اما در این روزها با اجرایی شدن برجام شاهد افزایش این دلالان در فردوسی هستیم دلالانی که بیشتر از صرافی ها کسب در آمد می کنند، با وجود خبرهای شنیده شده از افزایش دلالان در این میدان سری به فردوسی زدیم که در ساعت قبل از ظهر با برخورد با دلالان در میدان روبرو شدیم که هر یک به طرفی فرار می کردند.

    در این همهمه علت را از یکی از رهگذاران آن خیابان جویا شدیم که وی در پاسخ گفت: از زمانی که برجام به نتیجه رسیده ازدیاد دلالان ارز در این میدان بیشتر از قبل شد به طوری که هر فردی اقدام به خرید و فروش ارز می کند و صدای صرافی را در آورده اند این ازدیاد جمعیت و همهمه مردم هم ترس از دستگیری و یا برخورد با صرافان است ولی این افراد هر گوشه ای از خیابان را پیدا کنند اقدام به خرید و فروش ارز می کنند که این امر باعث تشنج قیمت در بازار می شود در این شرایط مردم نباید به خاطر قیمت پایین از دلالان خرید کنند زیرا این روند تعداد این افراد سود جو را در بازار افزایش می دهد و در نتیجه به ضرر همه خواهد بود.

    بر اساس این گزارش مشتریان تابلوهای سرخ رنگ صرافی ها  بیشتر از خود صرافی ها است و این افراد تنها برای پیگیری نرخ واقعی سری به این تابلو ها می زنند و گرنه با وجود ارز ارزان تر در دست دلالان کسی وارد صرافی ها نمی شود.

    به نظر می رسد در این شرایط تنها نظارت بیشتر بر روی عرضه ارز در بازار می تواند جلوی دلالان را بگیرد در غیر این صورت کسی برای خرید به سمت صرافی ها نخواهد رفت و شاهد افزایش دست دلالان در بازار ارز خواهیم بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی