عصر بازار

وزیر نیرو خبر داد

وزارت نیرو از تأمین مالی یارانه نقدی معاف شد

عصر اعتبار : وزیر نیرو از معافیت وزارت نیرو در زمینه تأمین مالی یارانه نقدی خبر داد و گفت: با موافقت دولت از ابتدای سال ۹۵ دیگر رقم دوهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان را برای بخش هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نمی‌کنیم.

وزارت نیرو از تأمین مالی یارانه نقدی معاف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، به نقل از تسنیم ، حمید چیت‌چیان در پایان ششمین کنفرانس نیروگاه‌های حرارتی کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت نیرو از بخش برق سالانه دوهزار و 300 میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌کند که این موضوع در سال 94 نیز انجام شده است.

    وی افزود: با موافقت دولت از ابتدای سال 95 دیگر این دوهزار و 300 میلیارد تومان را برای بخش هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نمی‌کنیم و خود این مسئله موجب می‌شود که در تأمین مالی صنعت برق بتوانیم از این هزینه بهره بگیریم.

    وزیر نیرو در پاسخ به سؤالی در خصوص راهکار وزارت نیرو برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، اذعان داشت: تاکنون موفق شدیم دوهزار میلیارد تومان اوراق خزانه اسلام به‌عنوان تسویه بخشی از مطالبات پیمانکاران به آنها پرداخت کنیم که حدود 900 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی به شرکت مپنا و حدود 1100 میلیارد تومان به دیگر پیمانکاران پرداخت شده است.

    چیت‌چیان ادامه داد: در سال آینده پرداخت بخشی دیگر از مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان برق در بخش خصوصی با استفاده از اوراق خزانه اسلامی و اوراق مشارکت و اوراق صکوک در برنامه دولت قرار دارد.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین دولت موافقت کرده هر زمان که وزارت نیرو اوراق مشارکتی منتشر و عرضه کند مقدار باقی‌مانده اوراق مشارکت را که به فروش نرفته است به‌عنوان تسویه بخشی از مطالبات بخش خصوصی به آنها پرداخت کند.

    وزیر نیرو در پاسخ به اینکه آیا شرایط بخش خصوصی داخلی و خارجی در دوران پساتحریم متفاوت است، گفت: هیچ نگرانی برای فعالیت بخش خصوصی داخلی در دوران پساتحریم وجود ندارد و دولت شرایط یکسانی برای بخش خصوصی داخلی و بخش خصوصی خارجی در زمینه سرمایه گذاری در پروژه‌ها قائل می‌شود و حتی می‌توانم بگویم که شرایط جدید به‌نفع بخش خصوصی داخلی نسبت به گذشته است چرا که دولت کمک می‌کند تا بخش خصوصی داخلی که در هر پروژه‌ای تمایل به سرمایه‌گذاری دارد بتواند بهتر از گذشته با مشارکت شرکت‌های خارجی به انتقال دانش و تکنولوژی اقدام کند.

    چیت‌چیان افزود: تضامینی که برای بازپرداخت سرمایه بخش خصوصی خارجی به شرکت‌های خارجی ارائه می‌شود، همان تضامین را برای بخش خصوصی داخلی نیز ارائه می‌کنیم و هیچ تفاوتی در ارائه تضامین وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی