عصر بازار

محدودیت صدور ویزا برای اتباع ایرانی در امریکا اجرایی نشده است

عصر اعتبار- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اظهار نظر درباره پرونده ویزای اتباع ایرانی از پیگیری تحریم های موشکی ایران خبر داد.

محدودیت صدور ویزا برای اتباع ایرانی در امریکا اجرایی نشده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مارک تونر معاون سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد هنوز قانون مربوط به محدودیت صدور ویزا برای اتباع ایرانی اجرایی نشده است و ایرانی ها می توانند به این کشور وارد یا خارج شوند.

    ادعای بی بی سی فارسی مبنی بر عدم اجازه به رعنا رحیم پور خبرنگار ایرانی الاصل این شبکه باعث شد کنفرانس خبری تونر بیشتر روی این مسئله متمرکز شود. بر اساس قانون تصویب شده توسط کنگره آمریکا کسانی که در 5 سال اخیر به یکی از کشورهای ایران، سودان و سوریه سفر کرده باشند نمی توانند وارد خاک آمریکا شوند.

    معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: هرچند در توافق برجام یک سری از تحریم ها علیه ایران برداشته شده است ولی هنوز مسائل حل نشده بسیاری در روابط ایران و آمریکا وجود دارد.

    وی با اشاره به برنامه موشکی ایران افزود: به طور حتم دولت آمریکا آزمایشات موشکی ایران را پیگیری خواهد کرد.

    تونر درباره موضوع آزادی زندانیان دو طرف و پرداخت بدهی های ایران نیز اظهارنظر کرد و گفت: بدهی های ایران به خاطر آزادی زندانیان پرداخت نشده است و همزمانی این دو اتفاق فرصت دیپلماتیک برای گسترش روابط بوده است.

    تونر ادامه داد: وکلای ما پرونده را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که پرداخت این پول به نفع مالیات‌دهندگان آمریکایی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی