عصر بازار

امروز اعلام می‌شود

قوانین جدید اخذ روادید آمریکا برای اروپاییان با تابعیت ایرانی

عصر اعتبار- آمریکا درصدد است روز پنج‌شنبه جزئیات طرح صدور روادید این کشور برای آندسته از اروپایی‌هایی که تابعیت ایرانی، عراقی، سودانی یا سوری را دارند یا در پنج سال اخیر به یکی از این کشورها سفر کرده‌اند را اعلام کند.

قوانین جدید اخذ روادید آمریکا برای اروپاییان با تابعیت ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز پنجشنبه (امروز) برنامه خود را برای معرفی شرایط جدید اخذ روادید آمریکا برای شهروندان اروپایی که تابعیت ایران، عراق و سودان یا سوریه دارند یا در پنج سال اخیر به این کشورها سفر کرده‌اند، اعلام کند.

    خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که مقامات آمریکایی و مشاوران کنگره که در این مباحثات مشارکت داشتند می‌گویند که وزارت امنیت داخلی آمریکا در صدد است طرح کلی از چگونگی زمانبندی در این قانون جدید را ارائه دهد.

    این قانون که در ماه دسامبر سال 2015 به تصویب کنگره درآمد تنها اقلیتی از اروپایی‌ها را تحت تأثیر قرار داد اما نگرانی زیادی را در بین کشورهایی برانگیخت که شهروندان آنها برای ورود به آمریکا معاف از روادید بودند.

    ایران نیز تأکید کرد که آمریکا با اینگونه اقدامات، برجام را نقض می‌کند زیرا طبق توافق هسته‌ای، تاجران و سرمایه‌گذاران قانونی اجازه سفر به ایران و تعامل با این کشور را دارند.

    عراق و سوریه از آنجایی مشمول این قانون شده‌اند که تکفیری‌های «داعش» تا حد چشمگیری در این دو کشور برای خود قلمرو ایجاد کرده‌اند و آمریکا ایران و سودان را همچون سوریه بعنوان کشورهای حامی تروریسم معرفی کرده است.

    مقامات و مشاوران آمریکایی اجازه صحبت به صورت آشکار درباره این موضوع را نداشتند و به همین دلیل به صورت ناشناس در این خصوص ابراز نظر کردند.

    یکی از مشاوران کنگره اعلام کرد که دولت اوباما، استثنائاتی را برای آن دسته از افرادی به وجود می آورد که برای کارهای دولتی یا سازمان ملل یا به دلایل خبرنگاری و حقوق بشری به یکی از این چهار کشور مذکور سفر کرده باشد.

    طبق گفته وی، تجارت قانونی با ایران نیز متحمل اقدامات تنبیهی نمی‌شود. ظاهراً هیچ‌گونه معافیتی برای افراد با دو تابعیت اعمال نمی‌شود.

    مقامات دولت آمریکا هیچ‌گونه اظهارنظری در اینباره نکردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی