عصر بازار

نرخ اجاره‌بها در توسعه یافته‌ترین منطقه تهران

عصر اعتبار- بررسی بازار اجاره در منطقه یک که به همراه مناطق ۳ و ۶ از توسعه‌یافته ترین نقاط پایتخت محسوب می‌شوند نشان می‌دهد خانه‌های متراژ بالای این منطقه بدون مستاجر هستند؛ به طوری که هنوز مستاجری برای بسیاری از خانه‌های این منطقه که ۱۰ ماه پیش برای اجاره گذاشته شده‌اند پیدا نشده است.

نرخ اجاره‌بها در توسعه یافته‌ترین منطقه تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جدول زیر نرخ اجاره خانه در منطقه یک تهران را نشان می‌دهد:

    این گزارش از بین 1371 مورد واحد مسکونی که برای اجاره در منطقه یک تهران گذاشته شده‌اند تهیه شده که بیش از 60 درصد واحدها بالای 100 متر و بیش از 70 درصد واحدها بالای 80 متر مربع مساحت دارند.

    به نظر می‌رسد بیشترین حجم تراکم 240 هزار خانه خالی در شهر تهران در مناطق شمال شهر قرار دارد؛ خانه‌هایی که غالبا بدون مشتری و مستاجر هستند. این مساله دولت را به تصویب قانون مالیات‌های مستقیم ترغیب کرد که یکی از اهداف آن ورود خانه‌های خالی به بازار اجاره بود.

    البته این اقدام واکنش‌های منفی را از سوی انبوه‌سازان به دنبال داشت و استدلال آنها این بود که با این قانون قیمت تمام شده مسکن بالا می‌رود و قدرت خرید مردم بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

    به هر حال این قانون تصویب شد و باید منتظر ماند تا نتایج آن را در سال‌های آینده مشاهده کرد؛ چرا که بنا به گفته‌ی مشاور وزیر راه و شهرسازی با توجه به وجود 20 میلیارد دلار خانه خالی در کشور دولت قصد ندارد در بخش مسکن کار بیهوده انجام دهد.

    اما پی‌گیری‌ها از بازار اجاره بها در شهر تهران نشان می‌دهد پس از گزارش اواخر شهریورماه ایسنا درخصوص انتظار کاهش اجاره بها در پاییز، رییس اتحادیه مشاوران املاک هم‌چنین پیش‌بینی کرد با توجه به کاهش جابه‌جایی در فصل زمستان شاهد پایین آمدن 10 درصدی اجاره بها باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو