عصر بازار

سیف خواستار شد :

جلوگیری از فعالیت‌های جدید مؤسسات مالی غیرمجاز

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی خواستار جلوگیری از فعالیت های جدید موسسه های غیرمجاز شد و گفت: با هماهنگی های بانک مرکزی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و وزارت کشور، اقدامات مناسبی برای جلوگیری از فعالیت های موسسه های مالی و اعتباری غیرمجاز انجام شده است.

جلوگیری از فعالیت‌های جدید مؤسسات مالی غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی‌الله سیف در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در تالار وزارت کشور خواستار جلوگیری از فعالیت‌های جدید مؤسسه‌های غیرمجاز شد و گفت: با هماهنگی‌های بانک مرکزی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و وزارت کشور، اقدامات مناسبی برای جلوگیری از اقدامات مؤسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز انجام شده است.

    رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: به‌طور قطع بانک مرکزی به‌تنهایی نمی‌توانست نسبت به فعالیت مؤسسه‌های غیرمجاز اقدام کند.

    وی ادامه داد: اگر زمانی که مؤسسه‌ای یک شعبه ایجاد می‌کرد مسئولان نسبت به آن بی‌توجهی نمی‌کردند، شعب این مؤسسه‌ها به 400 تا 500 شعبه افزایش نمی‌یافت که هم‌اکنون احساس سرقفلی داشته باشند.

    رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به برخورد قاطعانه با مؤسسه‌های غیرمجاز گفت: دستگاه‌های مرتبط برای برخورد با این مؤسسه‌ها و بازگشت آرامش به بازار پول، حمایت‌های مناسبی از بانک مرکزی انجام دادند.

    سیف با ذکر کاهش نرخ تورم به 13.7 درصد گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، این رقم در بازار بین‌بانکی کاهش مطلوبی داشته و با ادامه انضباط پولی به‌دنبال خروج از رکود هستیم.

    رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان "با بهره گیری از آموزه‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به‌سمت تحقق اهداف مورد نظر حرکت کنیم" تصریح کرد: اقتصاد کشور باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه گذاران بتوانند آن را پیش‌بینی کنند؛ البته در دو سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شده به‌نحوی که تلاطم در بازار ارز کاهش یافته است.

    سیف ادامه داد: با وجود نوسان نرخ ارز پیش از دولت یازدهم و وجود شرایط تحریم، دولت توانست تعادل و تناسب مناسبی در بازار ارز ایجاد کند؛ دامنه نوسان آن در یک سال اخیر با وجود مشکلات بیش از 30 درصد و نسبت به دو سال گذشته 75 درصد کاهش داشته است.

    * دستهایی که مخالف کاهش ارز در بازارند

    رئیس شورای پول و اعتبار افزود: نرخ ارز در بدترین شرایط به 37هزار ریال رسید که البته دستهایی برای افزایش نرخ ارز در کار بود و اجازه نمی‌داد قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی شوند.

    وی گفت: به‌طور حتم وضعیت بازار ارز مناسب می‌شود و نوسانات در این بازار مقطعی خواهد بود. نرخ ارزی برای اقتصاد مناسب است که منجر به اشتغال و صادرات برای کشور شود.

    سیف با ابراز اینکه یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی در پساتحریم تخصیص بهینه منابع است، گفت: در بخش تسهیلات باید توجه داشت که منابع به‌سمت پروژه‌های با بازدهی مثبت تخصیص یابد و از هدر رفتن این منابع جلوگیری کنیم.

    به‌گفته وی، استانداران باید بیشترین حساسیت را در این بخش داشته باشند تا منابع به پروژه‌های مناسب و دارای سوددهی بالا تخصیص یابد.

    وی با اعلام اینکه 45 درصد از دارایی‌های نظام بانکی کشور منجمد و بدون حرکت است، گفت: در تلاشیم بدهی دولت به نظام بانکی را تسویه کنیم و دارایی راکد را به فروش برسانیم.

    رئیس‌کل بانک مرکزی یکی از مشکلات اقتصاد کشور را نرخ سود بانکی اعلام کرد و گفت: دولت برای این امر برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو