عصر بازار

پرداخت ۱.۷ میلیاردی به ایران، باج برای آزادی زندانیان نبود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: پرداخت ۱.۷ میلیارد دلاری به ایران از سوی ایالات متحده، برای حل و فصل یک ادعای حقوقی دیرینه بوده نه باج برای آزادی زندانیان آمریکایی.

پرداخت ۱.۷ میلیاردی به ایران، باج برای آزادی زندانیان نبود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از افکارنیوز، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: پرداخت 1.7 میلیارد دلاری به ایران برای حل و فصل یک ادعای حقوقی دیرینه بوده و یک باج برای آزادی زندانیان آمریکایی نبوده است.

    روز یکشنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن و ایران برای حل و فصل دعوای 400 میلیون دلاری به توافق نهایی دست یافته اند. ایران به خاطر توقیف 400 میلیون دلار از دارایی های خود از سال 1979 تاکنون به دادگاه لاهه شکایت کرده بود و آمریکا در نهایت موافقت کرد تا با پرداخت 1.7 میلیارد دلار این شکایت حل و فصل شود.

    تونر گفت: هیچ رشوه یا باجی وجود نداشته است، هیچ پولی پرداخت نشده است تا بازگشت این آمریکایی ها تضمین شود. پرداخت 1.7 میلیارد دلار به ایران بخشی از حل و فصل اختلاف بوده است و ما این کار را با میل خود انجام داده ایم.

    روز شنبه گزارش شده بود 4 زندانی دارای تابعیت ایرانی - آمریکایی به نام‌های جیسون رضاییان سعید عابدینی (کشیش ایرانی) امیر میرزایی حکمتی و نصرت‌الله خسروی رودسری، از زندان آزاد شده‌اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی