عصر بازار

جهانگیری:

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی با کسی شوخی ندارد

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهور با اشاره بر جدی بودن دولت در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی گفت:در این فرایند برخی مدیران دولت، عزل و تعدادی هم تشویق می شوند.

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی با کسی شوخی ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر جدی بودن دولت در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی گفت: موضوع برنامه اقتصاد مقاومتی شوخی نیست و با توجه به عملکردها در آینده شاهد برخی تغییرات در مدیریتهای دولتی خواهیم بود.

    اسحاق جهانگیری در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور افزود: در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی برخی مدیران دولت عزل می شوند و تعداد زیادی نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

    وی افزود: تلاش دولت ، عبور از تنگناهای اقتصادی با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است و با تاکیدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی دارند هیچ نهاد دیگری نمی تواند اجرای این برنامه را مختل کند و همه مکلف به حمایت هستند .

    معاون اول رئیس جمهور با تبریک نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای و اجرای برجام گفت: اگر اراده رهبر معظم انقلاب و حمایتها، تذکرات و راهنمایی های به موقع ایشان نبود قطعا این مذاکرات به نتیجه نمی رسید.

    جهانگیری افزود: رهبر معظم انقلاب هرجا که نیاز بود بر ایستادگی تاکید کردند و آنجا که احساس کردند نیاز است از نرمش قهرمانانه سخن گفتند.
    وی با اشاره به اینکه ملت ایران همکاری کشورها با ایران را در دوره سخت تحریمها فراموش نخواهد کرد گفت: لطف خدا ، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ، مدیریت شایسته رئیس جمهور و کاردانی تیم مذاکره کننده سرانجام سبب شد تهدیدهایی که پیش بینی شده بود جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد به یک فرصت خوب تبدیل و سایه شوم جنگ ، فشار ، تحریم و اقدامات پر هزینه از کشورمان دور شود.

    معاون اول رئیس جمهور گفت: با نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای ، بسیاری فهمیدند که با ملت ایران نمی توان با زبان زور و تهدید صحبت کرد و پیروزی در میدان مذاکره و دیپلماسی به دست آمد و این نوع پیروزی شاید سخت تر از پیروزی در میدان جنگ باشد زیرا علاوه بر شجاعت و تدبیر به صبر هم نیاز دارد.

    وی اضافه کرد: کسانی که در میدان حضور داشتند از آبرو و اعتبار خود مایه گذاشتند تا از پیچ و خم گفتگو به موقع عبور کنند.

    جهانگیری گفت:‌ مذاکره کنندگان ما از جمله آقای ظریف در جایی که نیاز بود با نرمی صحبت کردند و در جایی که احساس نیاز می کردند با تندی و سخت با طرف مقابل صحبت کردند.

    وی افزود: زمان هایی که در طول مذاکرات، عرصه بر تیم مذاکره کننده تنگ می شد ، آقای ظریف عصبانیت خود را به طور استثنایی نشان می داد که مبین تجربه و پختگی وی در مقابل شش کشور قدرتمند بود.

    وی حاصل مذاکرات هسته ای را، پیروزی منطق بر زور و همچنین گفتگو بر تهدید بیان کرد و گفت: نتیجه  مذاکرات این بود که می توان مسائل پیچیده را با گفتگو حل کرد ، همانطور که معتقدیم مسائل سوریه و یمن را می توان با گفتگو حل کرد.

    جهانگیری افزود: می توان به جای ریختن بمب بر مردم یمن، مشکل را با مذاکره حل کرد.
    وی با تاکید بر حمایت رهبر معظم انقلاب از مذاکرات هسته ای گفت: اگر مدیریت شجاعانه و صبورانه آقای روحانی رئیس جمهور و همچنین دانش ، توانمندی و شجاعت آقای ظریف وزیر امور خارجه نبود موضوع هسته ای حل نمی شد.

    وی گفت: در مذاکرات همه سطوح نظام از رهبری ، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده اثرگذار بودند و همه ارکان نظام با انسجام داخلی کمک کردند تا دولت کار را به پیش ببرد.

    معاون اول رئیس جمهور گفت: نتیجه مذاکرات هسته ای را باید به عنوان پیروزی نظام و ملت ایران یاد و تبلیغ کنیم و اکنون کشور از موقعیت ریسک ، عبور کرده و امیدبه آینده در مردم بیشتر شده و دولت و ملت خوشحال هستند .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی