عصر بازار

بیمه مرکزی اعلام کرد

پرداخت خسارت ۹۳.۲ هزار میلیارد ریالی صنعت بیمه در ۹ ماهه اول ۹۴

عصر اعتبار- شرکت‌های بیمه در ۹ ماهه اول ۱۳۹۴ حدود۹۳.۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۲.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

پرداخت خسارت ۹۳.۲ هزار میلیارد ریالی صنعت بیمه در ۹ ماهه اول ۹۴
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس اعلام اداره تحلیل های آماری، صنعت بیمه همچنین طی این مدت حدود 165.7 هزار میلیارد ریال در بازار بیمه کشور حق بیمه تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11.7 درصد افزایش داشته است.
    سهم بخش غیردولتی از این مقدار به حدود 58 درصد رسید و 42 درصد دیگر توسط بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.  شرکت های‌ بیمه: ایران، آسیا، البرز، دانا، پارسیان، معلم، کوثر، پاسارگاد و کارآفرین (هر یک دارای سهم بالاتر از سه درصد) در مجموع 84.7 درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند.
    تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با 10 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود 35.5 میلیون فقره بود.  35.9 درصد حق‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد و 27.5 درصد به رشته بیمه درمان اختصاص داشت. سهم بیمه های زندگی و بدنه اتومبیل به ترتیب به میزان 11.7 و 5.5 درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید.
    بر اساس این گزارش، شرکت های بیمه در این مدت همچنین بیش از 17.7 میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با 9 ماهه سال قبل 34.6 درصد رشد داشته است. بخش غیردولتی 55.2 درصد از خسارت های بازار بیمه را  جبران کرده است. همچنین 40.3 درصد از خسارت‌های  بازار بیمه در رشته شخص ثالث و مازاد و 33.6 درصد در  رشته درمان پرداخت شده است. بیمه های زندگی و بدنه اتومبیل نیز هرکدام در حدود 6.5 درصد از خسارت های پرداختی بازار بیمه سهم دارند.
    طبق اعلام اداره تحلیل های آماری، نسبت خسارت (که حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بر حسب درصد است و در محاسبه آن نسبت، مبالغ خسارت های معوق، ذخایر حق‌بیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینه های اداری- عمومی دخالت داده نمی شود) در این مدت نزدیک به 56.2 درصد بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 واحد افزایش نشان ‌داد.
    نسبت خسارت 9 شرکت بیمه: متقابل کیش، نوین، ملت ، سینا ، دانا، ایران ،آسیا، پارسیان و کوثر بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده است. (به ترتیب با: 796.7، 86.9، 85.4 ، 75.8، 69.2، 59.9، 59.2؛ 57.2 و 56.5 درصد)
    رشته های‌ بیمة اعتبار، درمان، بدنه اتومبیل و شخص ثالث نیز به ترتیب با حدود 374، 68.6، 65.9 و 63.1 درصد، نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه (با 56.2 %) داشتند. پس از این رشته ها، نسبت خسارت رشته‌ های بیمة مسئولیت و کشتی (با 51.9 و 50 درصد) بالاتر از این نسبت در سایر رشته های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارند.
    بر اساس تحلیل های آماری، همچنین حق بیمه تولیدی در 12ماهه منتهی به آذر سال جاری با 18.8 درصد رشد به 224 هزار میلیارد ریال بالغ گردید. در این مدت، خسارت پرداختی صنعت بیمه نیز 23 درصد رشد کرده و نسبت خسارت این دوره را به 62.2 درصد رساند. طی این مدت، سهم بیمه های زندگی از پرتفوی صنعت بیمه نیز به 12.3 درصد افزایش یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی