عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۴۰ درصد نیاز دارویی کشور توسط تامین اجتماعی تولید می شود

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای ۹ شرکت هلدینگ در زمینه های گاز، پتروشیمی، سیمان و دارو است.

۴۰ درصد نیاز دارویی کشور توسط تامین اجتماعی تولید می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر سید تقی نوربخش در دیدار هیئت فرانسوی به معرفی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: تامین اجتماعی بیش از 40 میلیون از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و سیستم بیمه ای آن بر اساس  مزایای تعریف شده ( DB ) است.

    وی به مقوله سرمایه گذاری در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای 9 شرکت هلدینگ در زمینه های مختلف از جمله گاز، پتروشیمی، سیمان و دارو است.

    نوربخش افزود: 40 درصد از نیاز دارویی کشور توسط سازمان تامین اجتماعی تولید می شود.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این سازمان با بیش از 40 هزار مرکز درمانی خصوصی، دانشگاهی و دولتی در کشور طرف قرار داد است.

    نوربخش  گفت: تاسیس سازمان تامین اجتماعی به 60 سال پیش باز می گردد و هم اکنون این سازمان، بزرگترین سازمان بیمه ای کشور و دومین ارائه کننده خدمات به بیمه شدگان است.

    در ادامه، قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی، سازمان عمومی و غیردولتی است که از برخی مزیت های دولت و بخش خصوصی بهره مند است.

    دکتر رضا راعی افزود: اگر دولت قصد انجام و پیاده سازی طرحی را برای اشخاص و یادگیری گروههای خاصی داشته باشد،  شرکت های سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بخش خصوصی در اولویت انجام آن پروژه هستند.

    وی اظهار داشت: از نظر ارائه خدمات بیمه ای در کشور سازمان تامین اجتماعی در رتبه اول است و از  منظر درمان، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه کننده خدمات درمانی به نیمی از جمعیت کشور هستیم.

    راعی افزود: بیش از 350 مرکز درمانی و 80 بیمارستان در مالکیت سازمان تامین اجتماعی است که به بیمه شدگان خدمات درمانی رایگان ارائه می کنند.

    وی در ادامه به معرفی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) پرداخت و هلدینگ های نفت و گاز و پتروشیمی را تشریح کرد.

    راعی افزود: 35 درصد از پالایشگاه بندر عباس که بزرگترین پالایشگاه ایران است در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و 50 درصد از پالایشگاه لاوان که موقعیتی منحصر به فرد در خلیج فارس دارد نیز در اختیار  این سازمان است.

    قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزرگترین پالایشگاه ایران خواهد بود نیز در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است که سال آینده به بهره برداری می رسد.

    راعی افزود: دارو پخش و هجرت؛ دو شرکت توزیع کننده دارو هستند که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

    وی همچنین از مالکیت صد درصدی شرکت رایتل خبر داد و افزود:  صد درصد سهام بانک رفاه، 14 درصد ازسهام بانک تجارت، 14 درصد از سهام  بانک ملت و 9 درصد از بانک کارآفرین در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

    راعی عنوان کرد: بزرگترین کارخانه سیمان ایران نیز متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

    وی با بیان اینکه صد درصد شرکت ریلی رجا متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: در حوزه توریسم و هتل داری، مالکیت صد درصدی مجموعه هتل های هما در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و برنامه های جدیدی در خصوص تاسیس هتل های جدید در سراسر کشور را در دستور کار داریم.

    معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به پروژه گازی جزیره کیش گفت: سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفته در صنایع بالادستی نفت و گاز مشارکت پررنگ تری داشته باشد.

    نجات امینی افزود: قصد ما ایجاد یک کنسرسیوم بین المللی برای تضمین دسترسی به تکنولوژی روز است. در میدان گازی کیش، فاز یک به مرحله بهره برداری رسیده و وزارت نفت قصد پیاده سازی فاز دو و سه را دارد که در این خصوص با وزارت نفت همکاری داریم.

    قائم مقام ارشد توسعه تجاری شرکت فرانسوی prezioso در این دیدار از توضیحات کامل ارائه شده از سوی دکتر نوربخش و دکتر راعی تشکر کرد و گفت: آمادگی کامل در زمینه سرمایه گذاری در زمینه های مورد نظر شما را داریم.

    ژان لویی چاسان افزود: تمام تلاش ما برای تسهیل سرمایه گذاری در ایران و همکاری نزدیک و پویا با سازمان تامین اجتماعی است.

    وی گفت: به دور از هر گونه اغراق و بزرگنمایی باید اذعان کنم که هم اکنون کشور ایران یک بازار بسیار قوی و بزرگ در منطقه و حتی در سراسر جهان است.

    لویی چاسان گفت: حقیقتا تحریم های سنگین فشار بسیار زیادی بر اقتصاد ایران تحمیل  کرده بود، البته با این حال من شاهد پیشرفت های چشمگیری نسبت به گذشته هستم.

    وی افزود: ایران هم اکنون دارای مهندسان مجرب و صنایع منحصر به فرد خود است. ایران در طول سال های تحریم روی پای خود ایستاد و خود را ارتقاء داده است ما به عنوان شرکتی که در زمینه سرمایه گذاری نفت و گاز و تاسیس سکوهای نفتی در خشکی و آب فعالیت دارد، تمایل خود را نسبت به همکاری با ایران اعلام می کنیم.

    سرپرست هئیت فرانسوی گفت: اولویت ما آموزش و به کارگیری نیروهای بومی است تجربه اقداماتی در این زمینه را در کشورهای مختلفی همچون آنگولا، آفریقای جنوبی و موزامبیک داریم. از نظر سرمایه گذاری نیز تمایل به آوردن سرمایه و سرمایه گذاری در ایران را داریم

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو