عصر بازار

گفت‌وگو با رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

قیمت مسکن در سال آینده چه تغییری می‌کند؟

عصر اعتبار- رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: پیش‌بینی ما در سال جدید این است که در اواسط خردادماه و در اوایل تیرماه شاهد اجرایی شدن خیز اول خروج از رکود خواهیم بود که تا پایان شهریورماه این خیز اول خروج از رکود می‌تواند یک رونق نسبی را به بازار مسکن برگرداند.

قیمت مسکن در سال آینده چه تغییری می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسام عقبایی در رابطه با وضعیت بازار مسکن در سال جدید به اقتصادنیوز اظهارکرد: پیش‌بینی ما در سال جدید این است که در اواسط خردادماه و در اوایل تیرماه شاهد اجرایی شدن خیز اول خروج از رکود خواهیم بود که تا پایان شهریورماه این خیز اول خروج از رکود می‌تواند یک رونق نسبی را به بازار مسکن برگرداند.امیدواریم تا شش ماه دوم با رونق کامل مواجه شود.

    او در رابطه با وضعیت قیمت مسکن در سال جدید بیان کرد: در اواسط خردادماه و اوایل تیرماه با سونامی جهش قیمت همراه نخواهد بود، اما می‌توانم بگویم حداکثر افزایش قیمتی که ما پیش‌بینی می‌کنیم در حد تورم خواهد بود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در رابطه با تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل در رونق اقتصادی و ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت‌وساز و ورود سرمایه‌ها به بازار مسکن، می‌تواند کاهش سود بانکی باشد.

    او در پاسخ به اینکه آیا کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند سبب افزایش قیمت مسکن شود گفت: مطمئنا بازگشت رونق به بازار مسکن و ورود سرمایه‌گذاری‌های جدید در بازار مسکن می‌تواند یکی از عوامل گردش پولی بیشتر در کشور باشد و تولید را بیشتر کند. چراکه  افزایش تولید خودش می‌تواند یکی از عوامل بازدارنده افزایش قیمت باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی