عصر بازار

درخواست آمریکا برای محدودیت پرداخت پول به ایران

عصر اعتبار- نمایندگان کنگره آمریکا خواستار محدودیت توان اوباما برای پرداخت پول به ایران شدند.

درخواست آمریکا برای محدودیت پرداخت پول به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مشاوران اوباما رییس جمهور آمریکا تاکید دارند توافق مبادله زندانیان آمریکایی با ایران از توافق پرداخت 1.7 میلیارد دلاری به ایران کاملا جداست اما اذعان دارند مذاکرات مربوط به این دو توافق در برخی زمان‌ها با هم گره خورده بود.

    مایک پومپئو، نماینده جمهوری‌خواه خواستار تحقیق در این زمینه شده است. سناتور جری موران نیز طرحی را به سنا برده است که توان اوباما را برای انتقال پول به ایران کاهش خواهد داد و بر سایر توافق‌های آتی و اختلافات مالی میان دو کشور تاثیر خواهد گذاشت. موران در بیانیه‌ای گفت: آمریکا نباید به دولت‌هایی پول بدهد که به طور علنی حقوق بشر را نقض و با افتخار از قطعنامه‌های شورای امنیت تخلف می‌کنند و خواستار نابودی آمریکا و متحدانش هستند. به جای تشویق آدم‌ربایی دولتی، دولت باید به ایران یادآوری کند تروریسم و گروگان‌گیری منبع سودآوری نیست.

    اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز به ای پی گفت: این امتیازات هرگز توسط وزارت خارجه به عنوان مساله‌ای مطرح عنوان نشده بود و دولت باید این مساله را پاسخ دهد.
    دولت آمریکا در پرداخت این پول، 400 میلیون دلار از حساب ایران را که قبل از انقلاب اسلامی 1979 برای خریدهای نظامی استفاده می‌شد، بازگردانده است. باقی پول از حسابی پرداخت شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا برای حل‌وفصل اختلافات مالی از آن بهره می‌گیرد.
    این حساب را کنگره به صورت دایمی و برای مواقع ضروری تصویب کرده است و به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد از کنگره برای استفاده از آن مستقیما اجازه نگیرد. آمریکا پیشتر مبلغ 278 میلیون دلار در سال 1991 از این حساب پرداخت کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو