عصر بازار

ایسلند تحریم های ضد ایرانی را لغو کرد

عصر اعتبار- «گونار براگی اسوینسون» وزیر امور خارجه ایسلند با امضای قانونی همه تحریم های اقتصادی و مالی مربوط به برنامه هسته ای ایران را لغو کرد.

ایسلند تحریم های ضد ایرانی را لغو کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه ایسلند با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایسلند به دلیل گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید پایبندی ایران به تعهدات توافق هسته ای تاریخی تابستان گذشته، تصمیم به لغو تحریم های ایران گرفت.
    اسوینسون در این بیانیه افزود: همکاری بین المللی و مذاکره روشی موفقیت آمیز تر از جنگ برای حل اختلافات است.
    سفیر اکردیته ایسلند مرداد ماه گذشته نیز در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر تمایل کشورش برای همکاری های تجاری با تهران تاکید کرده بود.
    «گونار پالسن» زمینه های تعامل تهران و ریکیاویک را گسترده خواند و گفت: همکاری دو کشور می تواند در حوزه های مختلفی از جمله شیلات و پرورش آبزیان، انرژی های تجدیدپذیر و گردشگری افزایش یابد.
    وزیران امور خارجه ایران و ایسلند همچنین شهریور ماه گذشته در نیویورک دیدار و درباره راه های گسترش همکاری مشترک در عرصه های دوجانبه و بین المللی تبادل نظر کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی