عصر بازار

هشدار رییس صندوق بین المللی پول درباره هزینه های بحران پناهجویان

عصر اعتبار- «کریستین لاگارد» مدیرعامل صندوق بین المللی پول درباره هزینه های بحران پناهجویان هشدار داد و گفت: این بحران می تواند عامل موفقیت یا شکست اصول کلیدی وحدت و چشم انداز اقتصادی اروپا باشد.

هشدار رییس صندوق بین المللی پول درباره هزینه های بحران پناهجویان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، لاگارد در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد(داووس) افزود: ناتوانی در مدیریت بحران پناهجویان که از ابتدای سال گذشته میلادی تاکنون شاهد ورود بیش از یک میلیون پناهجو فقط در آلمان بوده ایم، می تواند منطقه شنگن که امکان تردد بدون روادید بین 26 کشور را فراهم می آورد، با خطر مواجه کند.
    لاگارد که دوره ریاستش در ماه ژوییه (خرداد و تیر 95) به پایان می رسد، افزود: راهبردی مناسب درباره نحوه کنترل و مدیریت هجوم پناهجویان می تواند به نفع اقتصاد اروپا باشد. انبوهی از نیروی کار جدید می تواند حدود 0.2 درصد به رشد اقتصادی 19 کشور عضو یورو کمک کند و این امر احتمالا منافع بیشتری را برای آلمان و سوئد داشته باشد.
    رهبران اروپا گفته اند به دنبال راهبرد مناسبی در زمینه بحران مهاجرت در یک فاصله زمانی شش تا هشت هفته ای هستند.
    «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا نیز چهارشنبه هفته پیش درباره احتمال فروپاشی پیمان شنگتن هشدار داد و گفت: اتحادیه اروپا فقط دو ماه فرصت دارد تا بحران مهاجرت را مدیریت کند. در غیر این صورت ما با تبعاتی جدی از جمله فروپاشی پیمان شنگن مواجه خواهیم شد.
    بحران ناشی از ورود آوارگان و جنگ زدگان از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، اروپا را با بحران بی سابقه ای از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون مواجه کرده است.
    از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون، بیش از 60 نفر به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی حین عبور از ترکیه به جزایر یونان جان خود را از دست داده اند.
    سازمان بین المللی مهاجرت 21 دسامبر 2015 ( 30 آذر) اعلام کرد: یک میلیون و پنج هزار و 504 مهاجر و پناهجو در سال 2015 وارد اروپا شدند که از این عده، سه درصد از راه خشکی و 97 درصد از راه دریا خود را به این قاره رسانده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی