عصر بازار

واحدیابی الکترونیک مالیاتی از سال آینده اجرا می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان مالیاتی، موضوع واحدیابی الکترونیک را یکی از طرح‌های مهم سازمان عنوان کرد که از سال آینده به اجرا در خواهد آمد و به شناسایی مودیان مالیاتی خارج از تور مالیاتی کمک خواهد کرد.

واحدیابی الکترونیک مالیاتی از سال آینده اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سیدکامل تقوی نژاد در بازدید از بخش های مختلف طرح جامع مالیاتی گفت: طرح جامع مالیاتی اولویت دارترین برنامه سازمان و حتی از برنامه های اولویت دار وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این بازدید اظهار داشت: طرح جامع مالیاتی کشور از مهمترین آرزوهای نظام اقتصادی کشور است که با تلاش و همت والای مسئولان و کارکنان نظام مالیاتی و با همراهی دیگر بخش های اقتصادی کشور به این مرحله رسیده و امیدواریم با درنظر گرفتن همه ابعاد و نیازهای سازمان مالیاتی، اقتصاد کشور از شفافیت، ارتباطات نو، کارکردهای پیشرفته و رفتار ونگرش جدید حاکم بر این نظام بهره مند گردد.

    وی با بیان اینکه در تمام کشورهای موفق دنیا به منظور اجرای عدالت مالیاتی و بازتوزیع مجدد ثروت در جامعه، کارکنان نظام مالیاتی را به فناوریها و ابزارهای نوین تجهیز می کنند، خاطرنشان کرد: فناوری های نوین اطلاعاتی، اطلاعات شفاف و نسبتا دقیقی از فعالان اقتصادی در اختیار نظام مالیاتی قرار می دهند و این امر، امکان شناسایی مودیان مالیاتی را فراهم می سازد.

    تقوی نژاد با اشاره به اینکه تسهیل در ارتباط با مردم و برقراری ارتباط حسنه و شفاف با مودیان، از مهمترین مزایای طرح جامع مالیاتی است، گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، بخش عمده ای از سیاست ها و استراتژی های کلان نظام مالیاتی محقق شده و سازمان امور مالیاتی در مسیر تحولات عمیق و دامنه دار و همچنین بازسازی اساسی فرایندها قرار می گیرد.

    وی اضافه کرد: طرح جامع مالیاتی یک طرح سازمانی نیست بلکه این طرح ابعاد ملی دارد و مسئولان ارشد نظام چشم به اجرای کامل این طرح بسته اند و انتظار دارند تا با جدیت با فساد و فرار مالیاتی مقابله کند، گفت:با اجرای این طرح قطعا می توانیم با اطلاعات شفافی که از بخش های مختلف اقتصاد به دست می آوریم و دسترسی هایی که از سوی ذی نفعان طرح کسب می کنیم، مطابق قانون با کسانی که فرار مالیاتی می کنند مقابله نماییم.

    رئیس کل سازمان همچنین موضوع واحدیابی الکترونیک را یکی از طرح های مهم سازمان عنوان کرد که از سال آینده به اجرا در خواهد آمد و کمک قابل توجهی به شناسایی مودیان مالیاتی خارج از تور مالیاتی خواهد کرد.

    وی در پایان بر ضرورت آموزش همه کارکنان سازمان با اهداف، کارکردها و الزامات طرح جامع مالیاتی تاکید کرد و گفت:کارکنان سازمان به عنوان کاربران طرح جامع مالیاتی باید با این تکنولوژی نوین و روش های بومی شده آن ارتباط منطقی برقرار کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو