عصر بازار

پولدار شوید، مثل آب خوردن!

عصر اعتبار- تفکر در سرنوشت انسان نقش بسیار مهمی دارد. افرادی که همیشه به موفقیت و پیشرفت فکر می کنند و در مغزشان را روی افکار منفی می بندند، همیشه پیروزند. معمولا افکار نادرستی ذهن ما را احاطه می کنند که جلوی پیشرفت ما را می گیرند.

پولدار شوید، مثل آب خوردن!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبارانسان برخی اوقات خود را در زندان عقاید نادرست حبس می کند. تفکر درست و داشتن هدف قوی سبب تغییر زندگی ما می شود. این نکته را به یادد اشته باشید که ما همانی هستیم که قبلا می خواستیم پس الان بخواهید که یک انسان موفق باشید تا اینده بسیار نزدیک به آن برسید. باید یاد بگیرید که مثل میلیاردرها فکر کنید،نظرتان را درباره پول عوض کنید و از همین الان برای رسیدن به هدف که همان ثروتمندشدن و استفاده از نعمت های خداوند است گامی بردارید. راهی که من به شما می آموزم بسیار آسان است ولی به پشتکار و اراده قوی نیاز دارد. از این شماره به بعد رفتارهای میلیاردها را به صورت دقیق تر و تخصصی تر بررسی می کنیم.

    1 – اصلاح تفکر!
    برای موفقیت باید ابتدا ذهن تان را اصلاح و با ثروت آشتی کنید. مانند افراد موفق بیندیشید و از ثروتمندشدن نهراسید. تا وقتی که عقیده تان این باشدکه «ثروت برابر است با بدبختی» یا «پول که خوشبختی نمی آورد» انتظار نداشته باشید که میلیارد شوید. قدم اول اصلاح درون و اعتقادات تان است که سبب ایجاد احساسات ودر نتیجه اعمال شما می شود. اراده و اعتماد به نفس از اولین لازمه های پولدارشدن است. بنابراین باید تلاش کنید و حداقل یک ایده یا فرصت کاری منحصر به فرد پیدا کنید. افرادی که ایده مناسبی برای کسب و کار پیدا کنند (که در بازار ایران تقاضای بالا و عرضه پایین دارد) در این شماره و شماره های بعد می آموزند که چطور آن را به واقعیت تبدیل کنید.

    2 – چند ایده نو ودست اول برای بازار ایران
    ویژگی یک طرح خوب اقتصادی که بتواند ما را به پول برساند چیست؟ خصوصیات یک کسب و کار پول ساز سریع در ایران کدام است؟ کارهایی که جلوی گرسنگی را بگیرند زیاد است اما کاری که بتواند سریع پول سازی کند باید یک فرصت صفرکیلومتر باشد. وظیفه من کار کردن روی مغز شماست تا بتوانید خودتان فرصتی را که با ذایقه تان جور درمی آید پیدا کنید. عنوان چند ایده پیشنهادی برای نمونه را ملاحظه کنید و خوب روی آن ها فکر کنید و ببینید چه چیزی آن ها را به یک ایده خاص تبدیل کرده است.

    3 – ایده اول: راه اندازی فروشگاه های ارزان فروش
    هم اکنون در دوره رکود به سر می بریم. این ایده در مشاوره دادن به یک شرکت پخش به نظرم رسید. مدیرعامل این شرکت از شرایط به وجود آمده بسیار می نالید و دنبال راه حلی برای خروج از این بحران می گشت. به او گفتم که چنین شرایطی می تواند فرصتی برای شما باشد و شما را از یک شرکت متوسط و بدون نام معروف تجاری (برند) به یک شرکتی در رده عالی و معروف تبدیل کند. فقط لازم است کمی حوزه کاری خود را عوض کنید. در این موقعیت با راه اندازی فروشگاهیکه کالا یا خدمات را ارزان تر از بقیه فروشگاه ها عرضه کند (البته با کاستن از هزینه و شیوه های درست و سنجیده) می توان به موفقیت چشمگیری رسید و کم کم می توان شعبه های زیادی در سراسر کشور دایر کرد. مانند فروشگاه صرفه یا دلتا.

    4 – ایده دوم: راه اندازی مرکزی برای اصلاح الگوی مصرف
    به دلیل هدفمندسازی یارانه ها و با توجه به اهمیت صرفه جویی و درست مصرف کردن و توجه خاص مسئولین و سازمان های مختلف می توان به ایده های نابی برای کسب و کار دست یافت. به طور مثال ایجاد فروشگاه های زنجیره ای برای فروش انواع لوازمی که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند ازجمله شیرهای آب مخصوص، کلیدهای برق زمان دار، انواع لامپ های کم مصرف، کنتورهای مخصوص، عایق های حرارتی ویژه و هزاران وسایلی که کلکسیونی کامل از تجیهزات اصلاح کننده روش های مصرف را تشیکل می دهند. ایده دیگر راه اندازی سایت برای معرفی و فروش انواع لوازم و تجهیزات اصلاح الگوی مصرف است. ایده دیگر راه اندازی شرکت های مشاوره یا اجرای پروژه های اصلاحی برای سازمان هیا مختلف است و ایده های زیاد دیگری هست که نمی گویم تا کمی خلاقیت خود را به کار اندازید و خودتان، به آن برسید. به هر حال من به شما تضمین می دهم که این ایده ها قابلیت ثروتمندکردن شما را دارد. (البته باید تمام اصولی را که خواهیم گفت به درستی رعایت کنید)

     

    5 – ایده سوم: در دنیای فناوری اطلاعات وارد شوید
    برخی از شعارها خیلی به دل آدم می نشنید. مثلا شعار یکی از بانک ها اینست: دانش جهانی، راه حل ایرانی. مردم دنیا سال هاست که وارد گود فناوری اطلاعات شده اند و میلیاردها دلار به سرمایه کشورشان افزوده اند. ولی کشور ما از این جهت هنوز رشد نکرده است. بنابراین باتوجه به اصل فاصله زمانی (که در شماره قبل آن را توضیح دادیم) الان وقت ورود به این نوع کسب و کار در ایران است. اگر درست انتخاب کنید می توانید با کم ترین سرمایه در این حوزه پول پارو کنید. چند مثال می زنم که بدانید دنیای کسب و کار رایانه ای آن قدرها هم پیچیده نیست: یک شرکت مهندسی در آمریکا که چند دانشجوی تازه کار تاسیس کردند با دریافت حدود 10 دلار یعنی فقط 10 هزار تومان نقشه های ساختمانی را سه بعدی می کردند. یعنی مالکان یا مجریان پیش از ساخت می توانستند تصاویری بسیار شبیه واقعیت از داخل و بیرون ساختمان ببینند و اگر مثلا محس دستشویی آن به دل شان ننشست، محل آن را عوض کنند. روز به روز مشتریان زیاد و زیادتر می شدند و کادر فنی شرکت نیز گسترده تر می شد. این شرکت با استفاده از یک نرم افزار که قیمت آن به دویست هزار تومان هم نمی رسید (البته در ایران این نرم افزار فقط 500 تومان قیمت دارد!) توانست میلیاردر شود. از این دست کارها آن قدر زیاد است که اگر بخواهم می توانم بیش از 100 ایده که همگی قابلیت میلیاردرکردن شما را در ایران دارد، مثال بزنم.

    6 – کجا با این عجله؟
    آیا افکارتان را درست کردید؟ آیا در خود حس نیاز به ثروت را ایجاد کردید؟ آیا آماده تحول هستید؟ پس نگران نباشید خداوند همه جا را پر از نعمت کرده است. کافی است لیاقت دریافت کردنش را پیدا کنیم. این فکر را که همه نمی توانند ثروتمند شوند از ذهن تان خارج کنید؛ با این فکر غلط به خداوند جسارت کرده اید زیرا منابع الهی نامحدودند. خوب الان باید ظرفیت های ذهنی خود را بالا ببرید تا لیاقت دریافت نعمت های خداوند را پیدا کنید و بتوانید دیگران را در نعمت های خود شریک کنید. اگر ظرفیت روحی ثروتمندشدن را نداشته باشید حتی اگر بتوانید پولدار شوید، خیلی زود دچار فاجعه خواهید شد. بنابراین از لحاظ درونی باید آمادگی دریافت ثروت را داشته باشید. برخی روزها خود را بسیار ثروتمند فرض کنید و تمرین ازخودگذشتگی را انجام دهید: به راحتی از پول بگذرید و خیلی راحت به نیازمندان واقعی (نه گدایان خیابانی) کمک کنید. این کار به شما احساس خوبی می دهد و درهای ثروت های خدادادی را به روی شما باز می کند. به زودی می بینید چندین برابر پولی که در راه خدا داده اید به جیب شما سرازیر می شود. (چون شما ظرفیت میلیاردر شدن را کسب کردید و لیاقت آن را دارید).

    7 – بی گدار به آب نزنید!
    دیگر زمانه عوض شده است و بدون علم نمی توان میلیارد شد. ابتدا باید بگویم که منظورم از میلیاردر همان میلیاردهای خودساخته است. (نه مثلا کسی که از طریق ارث پدری میلیارد می شود) و منظور از علم، مهارت و تخصص است. تمام فرصت های میلیاردی که الان نام بردیم نیاز به مواد اولیه دارند که مهم ترین آن ها تخصص است نه که فکر کنید خیلی سخته! مهارت، کسب کردنی است و متخصص شدن در زمینه موردعلاقه اصلا دشوار نیست. اگر توجه کرده باشید در ابتدا گفتم که باید خودتان مغزتان را به کار بیاندازید و ایده ای را انتخاب کنید که با ذایقه تان هم خوانی داشته باشد؛ منظور از ذایقه همان تخصص شما و علاقه تان است. به طور مثال دوست دندانپزشکی از من مشورت خواست. گفتم آیا می دانی در حوزه دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان چه کالاهایی در دنیا وجود دارد که با واردات آن می توانی زندگی خود را عوض کنی؟ و به او توصیه کردم برود در این باره تحقیق کند و دنبال شناسایی افراد لایق برای تی سازی باشد. (درباره علم و ثروت جامعه زیبایی از پیامبر اسلام (ص) خواندم که من را بسیار تحت تاثیر قرار داد: خداوندا مرا به دانش توانگر ساز و به بردباری زینت بخش و به پرهیزگاری گرامی بدار و به تندرستی زیبایی ده)

    8 – نکته مهمی که تا به حال به آن فکر نکرده اید
    خیلی از کسب و کارها برای پولدارشدن می توانند به شما کمک کنند. ولی ایده های کمی هستند که شما را می توانند خیلی زود میلیاردر کنند. فرصت های میلیاردی، ویژگی های خاصی دارد که باید با آن ها آشنا شوید. اولین ویژگی این است که یک کسب و کار میلیاردی نباید در انتها متکی به فرد باشد. یعنی مشاغلی که شما را خیلی زود به پول زیاد می رسانند باید قابلیت گسترش داشته باشد و نباید همیشه به شما متکی باشد. به طور مثال با مسافرت چند روزه ای یک خیاط یا آرایشگر بسیاری از سفارش ها رد می شود و روی کسب و کار آینده شان نیز تاثیر بدی می گذارد ولی بایا جاد سیستم و رعایت نکته بالا یک کارخانه کت و شلواردوزی یا یک موسسه زیبایی با مسافرت یک ماهه مدیرش هیچ گاه لنگ نمی شود. بنابراین باید سیستم سازی و فعالیت تیمی را نیز آموزش ببینیم. (نگران نباشید تمام این نکات قدم به قدم گفته می شود.)

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو