عصر بازار

چگونه «بیل گیتس» شویم؟

عصر اعتبار- بیل گیتس اگر در مقطعی از زندگی اش ثروتمندترین ساکن کره زمین نبوده، باز هم در ایران و بسیاری از کشورهای جهان به عنوان ثروتمندترین معرفی شده است.

چگونه «بیل گیتس» شویم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار موسس شرکت معروف مایکروسافت هر ثانیه 250 دلار آمریکا درآمد دارد، یعنی 20 میلیون دلار در روز و 7.8 میلیارد دلار در سال. این رقم بسیار بیشتر از ثروتی است که مجله معتبر فوربس برای درآمد قاچاقچیان مواد مخدر تخمین می زند. شاید به این دلیل ساده که دنیای مجازی مخدر جدید ساکنان  کره زمین است.
    بیل گیتس متولد 28 اکتبر (5 آبان به تاریخ خورشیدی ما) سال 1955 در سیاتل است.

    نکته اول: مسیر اشتباه را تشخیص و آن را تغییر بده
    در سال 1973 بیل گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد. با وجود اینکه رشته اولیه او برای تحصیل در این دانشگاه حقوق بود، بعد از گذشت مدت کوتاهی رشته خود را تغییر داد و رشته علوم ریاضی و کامپیوتر را انتخاب کرد.

    نکته دوم: اعتماد به نفس داشته باش و جسارت به خرج بده

    دو سال بعد از ورود به هاروارد، بیل گیتس ترک تحصیل می کند تا مایکروسافت را به همراه پاول آلن تاسیس کند. از آنجایی که او هیچ گاه موفق نشد تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برساند، دانشگاه هاروارد در سال 2007 دکترای افتخاری را به بیل گیتس اهدا کرد.

    نکته سوم: اصول موفقیت را فقط در مدرسه نمی آموزند
    گیتس طی سخنرانی در یکی از دبیرستان های آمریکا خطاب به دانش آموزان گفت که در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی آموزند. او از هفت اصل برای موفقیت نام می برد که اولین و مهم ترین شان این نکته است: «در زندگی همه چیز عادلانه نیست و بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.»

    نکته چهارم: رک باش اما بی ادب نه
    گیتس زمانی که در مایکروسافت کار می کرد به سبب زبان نیش دار و پر از طعنه اش شهرت داشت و لحن کلام او در جلسه ها و ایمیل هایش معمولا همین گونه بود اما مخاطب مستقیم او افراد نبودند. یکی از اشخاصی که با گیتس کار کرده می گوید: «گیتس شاید عصبانی به نظر می رسید اما هیچ گاه ندیدم که با فردی بد صحبت کند.»

    نکته پنجم: از خودت یک چهره تاثیرگذار اجتماعی بساز
    بیل گیتس در طول زندگی خود حدود 100 میلیارد دلار را در امور خیریه (مستقیم و غیرمستقیم) هزینه کرده است. کمک های بنیاد بیل گیتس به بهداشت جهانی، بیشتر از کمک های سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این زمینه است.

    نکته ششم: تک بعدی نباش
    اکنون دیگر مایکروسافت بزرگترین منبع درآمد گیتس نیست. برای سال های متمادی است که او در حال فروش سهام خود از این شرکت و سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیگر است. مایکل لارسن، مدیر کسب و کار گیتس را به عنوان اسلحه سری او در زمینه سرمایه گذاری معرفی می کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی