عصر بازار

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا:

امکان قسط‌بندی جرائم خدمت سربازی وجود ندارد

عصر اعتبار- سردار صدرالسادات گفت: آمار صدور کارت پایان خدمت در سال ۹۴ تاکنون، یک میلیون و ۲۴۶ هزارو ۷۴۲ فقره و صدور کارت معافیت، ۴۷۱ هزار و ۴۰۲ فقره است.

امکان قسط‌بندی جرائم خدمت سربازی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، سردار سید حمید صدرالسادات در رابطه با ابطال کارت معافیت افراد در صورت تخلفات، اظهار کرد: طبق ماده 60 قانون خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیری از یک سال تا پنج سال محکوم می شوند.

    وی درباره تعیین تکلیف افرادی که در مرحله اول طرح پرداخت جریمه مشمولان غایب مراجعه نکرده‌اند، تصریح کرد: متقاضیان دارای بیش از هشت سال غیبت که خواستار بهره‌مندی از طرح جریمه مشمولان غایب هستند، فقط تا پایان دی‌ماه فرصت داشتند که درخواست خود را در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس + 10) ثبت کنند.
    رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، ادامه داد: وضعیت مشمولان غایبی که در مرحله اول طرح ثبت‌نام کرده‌اند و به دلایلی پیگیر درخواست خود نشده‌اند به منزله انصراف از درخواست تلقی می‌شود و باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10) ضمن ارائه درخواست عدم انصراف، نسبت به پرداخت مبلغ جریمه مشخص شده تا پایان امسال، مبادرت نمایند.
    سردار صدرالسادات با تاکید بر اینکه امکان قسط بندی جرائم خدمت سربازی  وجود ندارد، اذعان کرد: طبق قانون مبلغ جریمه باید یک‌جا پرداخت شود.

    وی در خاتمه درباره آمار صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت در سال 94 اعلام کرد: صدور کارت طرح جریمه مشمولان غایب در سال 94 تاکنون، 171 هزارو 573 فقره، آمار صدور کارت پایان خدمت یک میلیون و 246 هزار و 742 فقره و آمار صدور کارت معافیت 471 هزارو 402 فقره است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی