عصر بازار

نعمت زاده:

تفاهم نامه مالیاتی با تایلند تا دو هفته آینده نهایی می شود

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بحث تفاهم نامه مالیاتی با تایلند از مسائل مهم برای بازرگانان است که امیدواریم در دو هفته آینده نهایی شود.

تفاهم نامه مالیاتی با تایلند تا دو هفته آینده نهایی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده در نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تایلند بر گسترش همکاری های صنعتی، معدنی وتجاری دو کشور تاکید کرد و افزود: ایران از گذشته ارتباط خوبی با تایلند داشته است که امیدواریم این رابطه پس از لغو تحریم ها ارتقاء یابد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون که با حضور «دون پرامودوینای» وزیر امور خارجه تایلند برگزار شد، اضافه کرد: اکنون همه درهای کشور برای گسترش روابط باز است و محدودیتی وجود ندارد.
    وی با بیان اینکه ما تنها به دنبال همکاری های بلندمدت و استراتژیک هستیم و از هر ارتباطی استقبال می کنیم، ادامه داد: زمینه برای سرمایه گذاری مشترک در بخش انرژی، معدن، صنایع غذایی، شیشه، فولاد، لاستیک خودرو، پتروشیمی، گاز، نفت، داروسازی، نانو و طرح های فنی و مهندسی وجود دارد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران و تایلند دارای ظرفیت ها و توانایی های بالایی هستند، گفت: به هر میزان که دیدارها بیشتر شود، ظرفیت های بیشتری برای گسترش همکاری ها فراهم می شود.
    نعمت زاده همچنین با تاکید بر برقراری روابط بانکی افزود: این موضوع در سال های اخیر وضعیت مطلوبی نداشته است و به دلیل طولانی شدن و نداشتن همکاری لازم، بانک های هر دو طرف ضرر کرده اند که البته این مشکلات هم اکنون رفع شده است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ما باید بازرگانان و سرمایه گذاران دو کشور را تشویق کنیم تا با همتایان خود دیدار و همکاری داشته باشند و در این میان، سفر هیات های تجاری هر دو کشور می تواند موثر باشد.
    نعمت زاده با بیان اینکه تایلند از شرکت های مهندسی قوی برخوردار است، افزود: در صورتی که در این بخش با هم تعامل و همکاری داشته باشیم می توانیم با راه اندازی تشکل های خصوصی، پیشرفت های خوبی را شاهد باشیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به ظرفیت های بالای معدنی کشور اشاره کرد و گفت: ایران دارای 60 نوع ماده معدنی است به گونه ای که اکنون بزرگترین صادرکننده سیمان هستیم.
    وزیر امور خارجه تایلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توسعه فعالیت و همکاری های مشترک افزود: در دستان دو کشور، قراردادهای امضاء نشده ای وجود دارد که بهتر است به نتیجه برسد؛ برای تحقق آنها لازم است نسبت به قبل، بیش از پیش بکوشیم.
    دون پرامودوینای با تاکید بر لزوم اجرای تفاهم نامه ها، افزود: امیدواریم در همه زمینه های مطرح شده همکاری لازم و خوبی داشته باشیم.
    به گزارش ایرنا، هفتمین و هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تایلند به ترتیب در سال های 1383 و 1389 در تهران و بانکوک برگزار شده بود.
    نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تایلند نیز با حضور دون پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن وتجارت دیروز (شنبه) برگزار شد.
    دو کشور در نهمین اجلاس مشترک، پیش نویس سند های تجاری را در زمینه های نفت و انرژی، حمل ونقل، توریسم، زیرساخت و کارهای عمرانی آماده کرده اند.
    قرار است با سفر «سومکید جاتو سریپیتاگ» معاون نخست وزیر تایلند در ششم و هفتم بهمن ماه به ایران که در راس یک هیات 200 نفری به تهران خواهد آمد، این اسناد امضا شود.
    براساس آمارهای منتشر شده، تایلند در نیمه نخست امسال 168 میلیون دلار صادرات به ایران داشت که این رقم نسبت به پاسال 31.5 درصد کاهش را نشان می دهد.
    مهمترین محصولات صادراتی تایلند به ایران شامل چوب، محصولات چوبی، کائوچو، میوه های کنسرو شده، تور ماهیگیری، قطعات خودرو و نوشیدنی است.
    واردات تایلند از ایران با افزایش 384 درصدی در این دوره به 90 میلیون و 600 هزار دلار رسیده که محصولات استیل، شیمیایی، سبزی، میوه ، تولیدات دارویی و پزشکی از جمله این کالاها بوده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی