عصر بازار

از سوی نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین

همکاری‌های جدید ایران و چین اعلام شد

عصر اعتبار- نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری جدیدی میان دو کشور در زمینه‌ گسترش شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد، کشاورزی، شیلات، گسترش شبکه فیبر نوری و ... طی سفر رییس جمهور چین به ایران خبر داد.

همکاری‌های جدید ایران و چین اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجیدرضا حریری درباره حضور رییس جمهور چین در ایران و نتایج اقتصادی این سفر گفت: طی این سفر قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده است.

    وی ادامه داد: در حوزه گسترش شهرک‌های صنعتی با سرمایه و تکنولوژی چینی قرارداد‌هایی امضا شده است. همچنین در بخش محیط زیست و حمل و نقل ریلی تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است. بسیاری از خطوط ریلی ما این امکان را دارد که با چینی‌ها به نتیجه برسد مانند راه آهن پرسرعت تهران - مشهد. از سوی دیگر نیز در بخش مخابرات و گسترش شبکه فیبر نوری، بخش شیلات، کشاورزی و محیط زیست قراردادهای دیگری با چین امضا شده است.

    حریری تصریح کرد که نتیجه عینی چنین تفاهم‌نامه‌هایی را در اجرایی شدن قراردادها در ماه‌های آینده می‌تواند دید.

    نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: چین تنها اقتصاد بزرگ دنیاست که در زمان تحریم‌ها روابط اقتصادی خود را با ایران قطع نکرد. در طول تحریم‌ها حدود 50 درصد از نفتی که مجاز به فروش آن بودیم توسط چین خریداری شد.

    وی افزود: این تصور در اذهان عمومی به وجود آمده بود که ارتباط اقتصادی ایران و چین بر اساس شرایط تحریم شکل گرفته است و پس از تحریم‌ها روابط ایران با چین تحت تاثیر روابط با سایر کشور‌ها قرار می‌گیرد اما سفر رییس جمهور چین به ایران نشان داد که این چنین نیست و خواست دولت‌های ایران و چین بر ادامه و گسترش روابط اقتصادی است.

    حریری تصریح کرد: بر اساس بیانه مشترکی که طی این سفر اعلام شده،‌ قرار است ایران و چین در 10 سال آینده سطح روابط‌شان را تا 600 میلیارد دلار افزایش دهند که مطمئنا در صورت افزایش قیمت نفت و حامل‌های انرژی در دنیا سطح روابط دو کشور از این مقدارهم بیشتر می‌شود. البته در این راستا باید توجه کنیم که معامله، فقط خرید و فروش کالا نیست بلکه معامله روابط بانکی، فاینانس پروژه‌ها و همه همکاری‌هایی است که با سرمایه مشترک می‌توان انجام داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو