عصر بازار

مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد

وام ۳۰ تا ۵۰ میلیونی ظرف یک هفته

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان این که ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز برای احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز برای احداث گلخانه پرداخت می‌شود.

وام ۳۰ تا ۵۰ میلیونی ظرف یک هفته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مرتضی شهیدزاده امروز در نشست خبری که در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه یکی از مشکلات دست‌اندرکاران تولید کشاورزی نبود صنایع تبدیلی متناسب با آن است و این بانک چه تسهیلاتی را در اختیار این بخش قرار می‌دهد، اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های وزیر جهاد کشاورزی اولویت اول پرداخت تسهیلات به زنجیره تولید است و یکی از زنجیره‌های تولید همین صنایع تبدیلی است.

    وی افزود: بر این اساس و در جهت توسعه صنایع تبدیلی بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی 80 درصد منابع برای ایجاد صنایع تبدیلی توسط بانک و 20 درصد منابع مورد نیاز آن باید توسط بخش خصوصی تأمین شود.

    شهیدزاده بیان داشت: بر این اساس باید آورده و سرمایه تسهیلات گیرنده کاملاً مشخص و شفاف باشد.

    مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین از اختصاص 20 هزار میلیارد ریال برای توسعه گلخانه‌ها خبر داد و اظهار داشت: از این مبلغ بخشی هم به استان سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد.

    شهیدزاده همچنین در مورد اختصاص تسهیلات خرد به کشاورزان اظهار داشت: متقاضی وام پس از اعلام درخواست خود از طریق سیستم‌های الکترونیک به بانک کشاورزی حداکثر پس از یک هفته می‌تواند 30 تا 50 میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کند.

    وی بیان داشت: اخذ این تسهیلات برای کشاورزان بعد از اعتبارسنجی انجام می‌شود و برای دریافت این مبلغ نیاز به وثیقه ملکی نیست و اعتبارسنجی کشاورز تا 3 سال بعد هم دارای اعتبار خواهد بود.

    مدیرعامل بانک کشاورزی بیان داشت: اگر کشاورز بالاتر از 50 میلیون تومان تسهیلات بخواهد این رقم جزو تسهیلات متوسط و بیشتر از 200 میلیون تومان جزو تسهیلات کلان به شمار می‌رود.

    شهیدزاده اظهار داشت: 92 درصد وام‌های بانک کشاورزی بدون وثیقه ملکی با ضمانت‌های کشاورزی و سفته‌های مدیران کشاورزی پرداخت می‌شود.

    وی با بیان اینکه 25 درصد از منابع بانک‌های تجاری باید به پرداخت تسهیلات کشاورزی اختصاص یابد، اظهار داشت: این در حالی است که با توجه به سود کم بخش کشاورزی این بانک‌ها تمایل چندانی برای پرداخت وام و تسهیلات به بخش کشاورزی نداشته، اما در هفته گذشته جلسه‌ای با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی داشتیم و تمامی هیأت‌ مدیره‌های بانک‌ها را به این جلسه دعوت کردیم و با بیان بازده بخش کشاورزی در این جلسه آنها را به این بخش آشنا کردیم و امیدواریم نتایج مثبت خود را داشته باشد.

    مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: بیش از 95 درصد پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی انجام می‌شود.

    شهیدزاده گفت: منابع بانک کشاورزی دو برابر افزایش یافته ضمن اینکه در دو سال گذشته 40 هزار میلیارد ریال بدهی این بانک به بانک مرکزی پرداخت شده است.

    وی همچنین با بیان اینکه بانک کشاورزی در دوران تحریم یکی از فعال‌ترین بانک‌ها در روابط بین‌المللی بوده است، اظهار داشت: روز پس از برجام این بانک فعالیت گسترده‌ای داشت، چنانچه با 25 بانک اروپایی فعالیت کارگزاری را شروع کرده‌ است.

    مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد خرید تضمینی گندم نیز اظهار داشت: امسال در کمترین زمان ممکن بیشترین خرید تضمینی گندم توسط بانک کشاورزی انجام شد و این بانک در اسرع وقت مطالبات کشاورزان را بابت فروش گندم به بانک تأمین کرد و در پایان شهریور ماه امسال 97 درصد پول گندم‌کاران به آنها پرداخت شد.

    شهیدزاده همچنین در مورد اثرگذاری نرخ تسهیلات در قیمت تمام شده تولید گفت: اثرگذاری نرخ تسهیلات کمتر از سه درصد است و اگر بتوانیم تکنولوژی‌های جدید را در این بخش رونق دهیم نرخ تسهیلات خیلی مؤثر نیست.

    وی همچنین اظهار داشت: در زمینه توسعه تجارت با روسیه این بانک همکاری‌های لازم را برای صدور ضمانت‌نامه‌ انجام می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو