عصر بازار

طی هفته گذشته انجام شد

خانه‌دار شدن ۷۱۴۳ نفر از طریق بازار سرمایه

عصر اعتبار- تعداد ۷۱۴۳ نفر با استفاده از ۲۸۰ هزار و ۵۸۲ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در معاملات هفته گذشته فرابورس وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

خانه‌دار شدن ۷۱۴۳ نفر از طریق بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سمات؛ حجم معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به دوم بهمن ماه، 235 هزار و 49و ارزش معاملات این اوراق درمجموع 194 میلیارد ریال بود.
    همچنین معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.
    از سوی دیگر؛ بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار از اول دی ماه امسال سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن افزایش یافت.
    بر این اساس تسهیلات حق تقدم مسکن در تهران 600 میلیون ریال، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 500 میلیون ریال و سایر مناطق شهری 400 میلیون ریال است.
    افزون بر این؛ استفاده از سقف های تسهیلاتی مذکور از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در نمادهای "تسه 9408" و نمادهای بعدی امکان پذیر است.
    همچنین پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در نمادهای "تسه 9407" و ماقبل، صرفا تا سقف های تسهیلات قبلی (500 میلیون ریال برای زوجین و 350 میلیون ریال برای سایر اقشار) امکان پذیر است.
    این گزارش می افزاید: متقاضیان استفاده از تسهیلات مسکن با سقف های جدید می توانند به دو روش (خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به تعداد مورد نیاز در نمادهای "تسه 9408" به بعد و یا استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن قبلی تا سقف های تسهیلات قبلی و خرید مابه التفاوت، از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن جدید) ازاین مزایا بهره ببرند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی