عصر بازار

ملاقات های خارجی در سطوح مختلف مدیریتی همچنان ادامه دارد

بیمه گران خارجی در آستانه ورود به بازار بیمه در ایران

عصر اعتبار- پیش از اجرای توافق نامه برجام، شرکت های بیمه خارجی با حضور در نهادهای بیمه ای کشور و دیدار و گفتگو با متولیان و همچنین فعالان صنعت بیمه، کوشیدند تا از بازار بیمه در ایران و مزایای تعامل با صنعت بیمه کشورمان بی نصیب نمانند.

بیمه گران خارجی در آستانه ورود به بازار بیمه در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس گزارش های دریافتی، پیش و پس از امضای نهایی برجام، دیدارهای دوجانبه بسیاری در چارچوب توسعه روابط بین الملل و بررسی بازارهای جدید بیمه ای بین نمایندگان شرکت های بیمه خارجی و مدیران و تصمیم سازان بیمه مرکزی برگزار شد که ذیلا به برخی از مهمترین این ملاقات ها اشاره می شود.
    بررسی راهکارهای فیمابین کلوپ های پی.اند.آی ایرانی و کره جنوبی محور مذاکرات بیمه ای طرف های کره ای و ایرانی بود. در این ملاقات که مقام ارشد اجرایی شرکت P&I کره (Korea P&I Club ) و معاون اتکایی بیمه مرکزی و مدیران این حوزه حضور داشتند، مقرر شد کلوپ کره جنوبی با موسسه بیمه متقابل کیش مذاکره و در زمینه همکاری و صدور گواهی های بیمه پوشش پی.اند.آی به صورت متقابل همکاری کنند.
    همچنین مذاکره در خصوص حسابهای اتکایی و بررسی چگونگی شروع همکاری مجدد و ارائه طرح های نوین در زمینه بیمه اتکایی از محورهای اصلی مذاکره مسئولان بیمه اتکایی بیمه مرکزی با مهمانان شرکت انگلیسی- هندی کارگزاری بیمه اتکایی K.M. Dastur  بود که به عنوان یکی از بروکرهای بیمه لویدز لندن نیز فعالیت دارد.
    مسئولان این شرکت درخصوص تسویه حساب مالی با بیمه مرکزی قول مساعد دادند و اذعان داشتند که  این شرکت برای ارائه پوشش هایی در زمینه بیمه محصولات کشاورزی و درمان با همکاری بیمه گران اتکایی اروپایی و برگزاری سمیناری در هند برای صنعت بیمه در ایران آمادگی دارد. نماینده رسمی این شرکت در ملاقات با معاون اتکایی بیمه مرکزی به صراحت گفت: ساختارهای قوی اتکایی که در دوره تحریم در ایران ایجاد شده یک امتیاز بزرگ است و اگر این ساختارها حفظ شود صنعت بیمه در ایران در مقابل بازار بین المللی اتکایی، منسجم و قوی تر خواهد بود.
    بر اساس همین گزارش، نمایندگان شرکت یونانی"ماتریکس" هم با حضور در ایران برای مذاکره در خصوص ریسک های رشته های بیمه ای مورد نظرشان، با موسسات بیمه ایرانی در صورت لزوم راه اندازی دفتر ارتباطی در ایران ابراز آمادگی کردند.
    مسئولان شرکت کارگزاری بیمه و بیمه اتکایی RFIB و شرکت مشاور حقوقی Thomas Cooper از انگلیس نیز با هدف برگزاری سمینار تخصصی در حوزه بیمه های دریایی و مقررات مرتبط آن و همچنین تعیین تکلیف حساب های فی مابین به ملاقات مقامات ارشد بیمه مرکزی آمدند.
    شایان ذکر است این شرکت که در بیشتر نقاط جهان در بخش های بیمه سرمایه گذاری کرده، در بخش های بیمه و بیمه اتکایی خدمات خود را به صورت جامع شامل بررسی جزئیات امور و مدیریت ریسک ها به مشتریان خود ارائه می دهد.
    مطابق این گزارش، مباحثی نظیر جایگاه بیمه های درمان اجتماعی و ملی در ایران، شرایط کلی بازار بیمه در ایران، قوانین و مقررات حاکم بر بیمه های درمان در ایران و توسعه تعاملات دوجانبه بین Munich Health-Daman  از امارات- ابوظبی و مسئولان بلندپایه بیمه مرکزی دنبال شد و با توجه به موضوعات مطروحه در جلسه و آنالیز بازار بیمه درمان در ایران، نماینده ارشد این شرکت، سرمایه گذاری ایمن و سودآور را هدف اصلی این همکاری اعلام کرد و همکاری با بخش دولتی و ایجاد یک سازمان مشارکتی دولتی- خصوصی برای ارائه خدمات درمانی را خواستار شد.
    گفتنی است بسیاری از شرکت های معتبر خارجی برای حضور و فعالیت در بازار بیمه در ایران ابراز آمادگی کرده اند که مذاکرات در سطوح مختلف بین آنان و مدیران بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور همچنان ادامه دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو