عصر بازار

معاون رییس جمهور:

درآمد گردشگری تا افق ۱۴۰۴ معادل نفت خواهد بود

عصر اعتبار- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تا افق ۱۴۰۴ درآمد حاصل از صنعت گردشگری و توریسم در ایران معادل بودجه نفت کشور خواهد بود.

درآمد گردشگری تا افق ۱۴۰۴ معادل نفت خواهد بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر عصر دیروز در جشنواره گردشگری بهار مشگین‌شهر اظهار کرد: اقدامات خوبی با همت سرمایه‌گذاران در ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در جای کشورمان انجام شده و تلاشمان بر این است تا این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر تکمیل و برای بهره‌برداری در اختیار گردشگران و مسافران قرار گیرد.

    وی حمایت همه‌جانبه دولت یازدهم را از رونق صنعت گردشگری و توسعه این بخش با نظر مساعد رئیس جمهور یادآور شد و گفت: رئیس جمهور در همه سخنرانی‌های خود رونق بخش گردشگری را مورد توجه قرار دادند و این حمایت‌ها بزرگترین پشتیبانی برای فعالان این عرصه است تا بتوانند در زمینه‌های مختلف صنعت گردشگری را رونق دهند.

    سلطانی‌فر تنوع گردشگری را در کشورمان از فرهنگی تاریخی و مذهبی گرفته تا زیارتی، سلامت و طبیعت‌گردی یادآور شد و گفت: ما به راحتی می‌توانیم معادل درآمد نفت از اقتصاد گردشگری درآمد را کسب کنیم.

    وی بیان کرد: تا افق 1404 که برابر با 2025 میلادی است، ایران اسلامی ما می‌تواند در بخش گردشگری صاحب درآمدی معادل درآمد نفت باشد.

    ایران ظرفیت میزبانی 20 میلیون گردشگر را دارد

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنان خود عنوان کرد: ما به راحتی می‌توانیم میزبان 20 میلیون گردشگر با 30 میلیارد دلار درآمد باشیم که در این زمینه با رویکردهایی که دولت در رونق بخش صنعت گردشگری دارد، این امر تحقق پیدا می‌کند.

    سلطانی‌فر به رونق تمام عیار صنعت گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: رویکردی که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته، سبب شده حتی سرمایه‌گذاران حوزه راه و ساختمان بیشتر به گردشگر روی آورند تا این حوزه تقویت شود.

    950 پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: با توجه به رونق گردشگری و خروج این بخش از رکود بیش از 950 پروژه بخش گردشگری در کشور در حال اجراست که امیدواریم ظرف سال‌های آینده این پروژه‌ها که اغلب با پیشرفتی 50 درصدی در حال اجرا هستند، به سرانجام برسند.

    سلطانی‌فر در پایان سخنان خود گفت: این پروژه‌ها با 23 هزار میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت 50 درصدی در حال انجام است که تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند ظرفیت گردشگری را چندین برابر افزایش دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی