عصر بازار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با رویترز خبر داد

جزئیات لیست خرید ۱۲۷ هواپیمای ایرباس

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل از نهایی شدن لیست خرید ۱۲۷ هواپیمای ایرباس توسط ایران طی هفته جاری خبر داد و گفت ۸ فروند هواپیمای سوپرجاموی ای ۳۸۰، ۱۶ جت ای ۳۵۰ و و ۴۵ ایرباس ای ۳۲۰ در این لیست قرار دارند.

جزئیات لیست خرید ۱۲۷ هواپیمای ایرباس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ایران در امور بین الملل گفت، تهران یک قرارداد اولیه با شرکت فرانسوی ایرباس برای خرید 8 فروند هواپیمای سوپرجامبوی ای 380 منعقد کرده که این هواپیماها قرار است در سال 2019 تحویل ایران شود.
    اصغر فخریه کاشان که در حاشیه یک کنفرانس هوایی در تهران با رویترز سخن می گفت افزود: قرارداد خرید 127 هواپیمای عمدتا جدید که ایران امیدوار است این هفته با ایرباس نهایی کند نیز شامل 16 جت ای 350 است.
    وی همچنین گفت که ایران علاقمند همکاری با شرکت های هواپیماسازی منطقه ای از جمله ام آر جی میتسوبیشی و بمباردیر سی سریز کانادا است و تماس هایی را با هر دوی این شرکت ها داشته است.
    فخریه کاشان گفت، ایران آماده خرید حداقل 100 جت مسافربری از بزرگترین شرکت های هواپیماسازی جهان است.
    یک مقام دیگر ایرانی گفت، گفت و گوها با ایرباس که ظاهرا همزمان با سفر روحانی به اروپا در هفته جاری شتاب گرفته، شامل حدود 45 ایرباس ای 320 و 40 جت ای 330 پهن پیکر است.
    عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران گفت که کشورش ترسی از رقابت با شرکت های حمل و نقل خارجی ندارد و به دلیل جغرافیایی که دارد از مزیت های رقابتی برخوردار است.
    آخوندی دیروز وعده داد واسطه هایی را که بسیاری می گویند از کمک به ایران برای دور زدن تحریم ها برای خرید قطعات هواپیما و هواپیما در بازار سیاه منتفع شده اند، حذف کند.
    وی به سرمایه گذاران گفت که هر کس که به آنها نزدیک شود و ادعا کند که نماینده دولت ایران در مذاکرات است، «دروغ می گوید.»
    تحلیلگران معتقدند، بوئینگ و دیگر شرکت های آمریکایی فعال در صنعت هواپیماسازی تا حدی نگران چگونگی کنار آمدن با مخالفت های کنگره و متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس با توافق ایران هستند.
    ایرلاین های بخش خصوصی ایران نیز در حال مذاکره با شرکت های امبرائر برزیل و سوخوی روسیه هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو