عصر بازار

مدیرعامل ایران ایر:

ایران ۵ میلیارد دلار هواپیما می‌خرد

عصر اعتبار- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به نیاز این شرکت برای خرید ۲۰ هواپیما بدون ارائه جدول زمانی مشخص گفت: این شرکت ۳ میلیارد دلار صرف خرید هواپیما خواهد کرد و به طور کلی ایران قصد دارد ۵ میلیارد دلار هواپیما بخرد.

ایران ۵ میلیارد دلار هواپیما می‌خرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت، اکنون که تحریم ها علیه ایران برداشته شده، این شرکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل خود نیاز به خرید حداقل 20 فروند هواپیما دارد و شرکت بمباردیر قبلا پیشنهادی به این شرکت ارائه کرده است.

    فرهاد پرورش که در مصاحبه با بلومبرگ سخن گفت افزود: این شرکت هوایی قصد دارد به ناوگان خدمات منطقه ای خود هواپیماهای 50 و 100 نفره اضافه کند که شامل هواپیماهای بوئینگ و ایرباس خواهد بود.

    وی گفت: شرکت بمباردیر برای فعالیت در ایران همچنان باید موافقت دولت کانادا را کسب کند.

    پرورش در ادامه بدون ارائه برنامه زمانی گفت، بر اساس برآوردهای ایران ایر، این شرکت 3 میلیارد دلار صرف خرید هواپیما خواهد کرد. به طور کلی ایران 5 میلیارد دلار صرف خرید هواپیما خواهد کرد.

    مدیرعامل ایران ایر گفت، قرارداد قبلی اعلام شده از سوی ایران برای خرید 114 فروند ایرباس قرار است در جریان سفر این هفته حسن روحانی به فرانسه امضا شود. وزیر راه و شهرسازی ایران گفته، اولین هواپیماها تا اواخر ماه مارس تحویل خواهد شد.

    بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، عمر متوسط 250 فروند هواپیمای مسافربری موجود در ایران 20 سال است و 40 درصد آنها زمین گیر شده اند.

    پرورش در ادامه این مصاحبه گفت: ـبرنامه ما این است که هم بوئینگ داشته باشیم و هم ایرباس، زیرا در گذشته ما با هر دوی اینها کار می کردیم، اما این بدان معنا نیست که اگر شرکتی دیگر به ما نزدیک شود، ما جواب منفی بدهیم... اکنون وضعیت به گونه ای است که هر کسی باید بیاید و خودش بازاریابی کند. وضعیت تغییر کرده است.

    سخنگوی شرکت ایرباس در بیانیه ای که به صورت ایمیل برای بلومبرگ ارسال شده از هرگونه اظهارنظر در مورد مذاکرات با ایران ایر خودداری کرده است. وی گفت: «ما در حال مطالعه رویکردمان در قبال تحولات اخیر هستیم به نحوی که به صورت کامل منطبق با تمام مقررات بین المللی باشد.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی