عصر بازار

درآمد و سودهای میلیونی با سرمایه گذاری در بازی های ویدئویی

عصر اعتبار- در پشت پرده بازی های ویدئویی مطرح امروز، شرکت هایی بزرگ و تیم های برنامه نویسی و طراحی قدرتمندی قرار دارند که برای کسب موفقیت و فروش هرچه بیشتر حتی فعالیت شبانه روزی را در دستور کار خود قرار می دهند.

درآمد و سودهای میلیونی با سرمایه گذاری در بازی های ویدئویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از عصر ایران، پیشرفت فناوری و افزایش قدرت سخت افزاری رایانه ها و کنسول های بازی ویدئویی، صنعت بازی های ویدئویی را دستخوش تحولات گسترده و چشمگیری کرده است. همچنین، با گسترش استفاده از دستگاه های قابل حمل مانند موبایل های هوشمند و تبلت ها فضا برای شرکت های کوچک نیز فراهم شده تا با معرفی محصولات خود سهمی هر چند اندک در صنعت بازی های ویدئویی داشته باشند.

    اگرچه نخستین بازی های ویدئویی که با کمترین امکانات و هزینه تولید می شدند بیشتر جنبه سرگرمی را مد نظر قرار داده بودند اما نمونه های مدرن و پر هزینه امروزی، نه فقط سرگرمی بلکه درآمد و سودهای میلیونی را هدف گذاری می کنند.

    در پشت پرده بازی های ویدئویی مطرح امروز، شرکت هایی بزرگ و تیم های برنامه نویسی و طراحی قدرتمندی قرار دارند که برای کسب موفقیت و فروش هرچه بیشتر حتی فعالیت شبانه روزی را در دستور کار خود قرار می دهند. در حال حاضر، بازار بازی های ویدئویی صنعتی چند میلیارد دلاری محسوب می شود و جای تعجبی ندارد برخی از ثروتمندترین افراد جهان سرمایه خود را از این طریق کسب کرده باشند. در ادامه این مطلب با برخی از این چهره ها آشنا می شویم.

    هیروشی یامائوچی - ثروت: 4.2 میلیارد دلار

    هیروشی یامائوچی در سال 2013 درگذشت اما ثروت 4.2 میلیارد دلاری بی تردید حاکی از دستاوردهای او در صنعت بازی های ویدئویی بوده است. سرمایه گذاری یامائوچی در این صنعت با عرضه Color TV Game 6 در ژاپن آغاز شد. نینتندو یکی از نام های شناخته شده صنعت بازی های ویدئویی محسوب می شود که پس از مرگ یامائوچی نیز همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.

    بابی کوتیک - ثروت: 2 میلیارد دلاربرخی از مشهورترین بازی های ویدئویی از جمله Call of Duty و World Of Warcraft توسط شرکت اکتیویژن بلیزارد توسعه داده شده اند که بابی کوتیک مدیر عامل آن است. کوتیک در هیئت مدیره شرکت کوکاکولا نیز حضور دارد.

    مایک مورهایم - ثروت: 1.8 میلیارد دلار

    مایک مورهایم رئیس و یکی از بنیانگذاران شرکت بلیزارد اینترتینمنت است. در تاریخچه فعالیت های این شرکت معرفی عناوین مطرحی چون وارکرافت و دیابلو دیده می شود. مایک مورهایم در گذشته با شرکت ویوندی گیمز نیز همکاری داشته است.

    گیب نیوول - ثروت: 1.5 میلیارد دلارگیب نیوول یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت ولو (Valve Corporatoin)، خالق بازی Half Life محسوب می شود. از دیگر بازی های مطرح این شرکت می توان به Team Fortress و Portal اشاره کرد.

    مارک پینکوس - ثروت: 425 میلیون دلار

    مارک پینکوس یکی از بنیانگذاران شرکت زینگا است. این شرکت در زمینه تولید بازی های قابل اجرا در دستگاه های قابل حمل و وب سایت ها نیز مشغول است. مارک پینکوس مدرک MBA خود را از دانشگاه هاروارد دریافت است.

    سم و دن هوسر - ثروت: 80 میلیون دلار

    برادران سم و دن هوسر بنیانگذاران شرکت راک استار گیمز هستند. بی تردید، سری بازی های Grand Theft Auto مشهورترین عنوان ارائه شده از سوی این شرکت محسوب می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو