عصر بازار

پیشنهاد تأمین اجتماعی بر حذف خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور

عصر اعتبار- دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران با اعلام این خبر که سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد کرده بود تا شغل خبرنگاران جزو مشاغل سخت و زیان‌آور نباشد، گفت: نمایندگان کارگری به شدت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

پیشنهاد تأمین اجتماعی بر حذف خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، هادی ابوی در پاسخ به این سؤال که آیا قانون بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران به دلیل سخت و زیان‌آور بودن آن همچنان اجرا می‌شود یا خیر، گفت: سازمان تأمین اجتماعی طرحی آورده تا بر اساس آن شغل خبرنگاری از لیست سخت و زیان‌آور بودن خارج شود و تنها خبرنگارانی که در شرایط جنگی حضور دارند مشمول این قانون شوند که مورد مخالفت نمایندگان کارگری است.

    وی افزود: این طرح باید در شورای عالی حفاظت فنی تصویب شود اما نمایندگان کارگری مخالفت شدید خود را با این موضوع اعلام کردند.

    ابوی همچنین در پاسخ به این سؤال که موضوع دستمزد سال 95 کارگران به کجا رسید، گفت: فعلاً جلسات و نشست‌های برگزار شده هیچ سرانجامی نداشته و معمولاً در اوایل اسفند ماه مباحث کم کم جمع‌بندی می‌شود.

    وی درباره کارت اعتباری کارگران هم به خبرنگار فارس، گفت: کارت اعتباری که از سوی وزارتخانه اعلام شد در حد صحبت بود و هنوز اقدام اجرایی لازم درباره آن انجام نشده است.

    دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران خاطرنشان کرد: درباره دریافت کارت اعتباری برای قشر زحمتکش کارگر با مسئولان مرتبط انجام شده است که باید دید نتیجه آن چه خواهد شد؛ یکی از مشکلات اصلی در این خصوص ضمانت تسهیلات دریافتی کارگران است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی