عصر بازار

وزیر دارایی اسبق انگلیس:

ایران ثروتمندترین کشور جهان است

عصر اعتبار- وزیر دارایی اسبق انگلیس با بیان این که انگلیس در زمینه به دست آوردن سهم مناسب از بازار ایران از رقبای خود عقبتر است گفت: ایران بزرگترین بازار نوظهور جهان از زمان فروپاشی شوروی سابق و ثروتمندترین کشور جهان است.

ایران ثروتمندترین کشور جهان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، وزیر دارایی اسبق انگلیس معتقد است که با توجه به گشایش مبادلات تجاری پس از لغو تحریم ها، ایران بزرگترین بازار نوظهور جهان از زمان فروپاشی شوروی سابق در 25 سال قبل به حساب می آید اما انگلیس در زمینه به دست آوردن سهم مناسب از بازار ایران از رقبای خود عقبتر است.

    لورد لامونت، که به تازگی به عنوان مسئول تجارت با ایران در دولت انگلیس منصوب شده است گفت: اگر شرکت های انگلیسی از فرصت ناشی از لغو تحریم های ایران استفاده کنند، منفعت خوبی کسب خواهند کرد.

    وی که در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت سخن می گفت افزود: «ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفت و دومین ذخایر بزرگ گاز جهان را در اختیار دارد. اگر این دو را کنار هم بگذاریم، می توان گفت این کشور ثروتمندترین کشور جهان است... برخلاف برخی تولید کنندگان دیگر نفتی، اقتصاد ایران دارای جنبه های دیگری نیز هست.»

    لامونت در ادامه گفت: «این کشور روی، مس و آلومینیوم دارد. این کشور صنعت خودروسازی ای دارد که احتمالا می خواهد با همکاری شرکت های خارجی فعالیت کند.»

    وی در عین حال افزود: «تجارت انگلیس با ایران مایل ها با تجارت دیگر کشورها فاصله دارد و حتی از آمریکا نیز که تجارت آن با ایران غیرقانونی است، کمتر است. فرصت شگرفی (در بازار ایران) وجود دارد که باید از آن استفاده شود.»

    لرد لامونت سه روز قبل به سمت مسئول تجارت با ایران در دولت انگلیس منصوب شده است. وی یکی از 12 مقام تجاری است که از سوی دیوید کامرون منصوب شده است. کامرون قصد دارد حجم صادرات سالانه کالاهای انگلیسی را دو برابر کند و تا سال 2020 به یک تریلیون پوند برساند.

    لامونت نگاهی خوش بینانه به ایران دارد و می گوید: «من روایت غرب از ایران را قبول ندارم. آن ها در مورد مداخله ایران در کشورهای دیگر سخن می گویند اما وقتی عربستان در یمن اقدام می کند یا منابع مالی به سوریه می فرستد در مورد مداخلات عربستان چیزی گفته نمی شود.»

    وی افزود: «نفوذ ایران در منطقه در نتیجه اقدامات غرب افزایش یافته است. این ایران نبود که رژیم صدام حسین را سرنگون کرد.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو