عصر بازار

نخستین جلسه هیات اقتصادی ایران با گروه ساچه ایتالیا برگزار شد

عصر اعتبار- نخسین جلسه هیات اقتصادی ایران با گروه ساچه ایتالیا امروز دوشنبه پنجم بهمن ماه جاری در رم شروع شد.

نخستین جلسه هیات اقتصادی ایران با گروه ساچه ایتالیا برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، گروه بیمه‌ای ساچه ایتالیا در تسهیل امور همکاریهای اقتصادی بین شرکت‌های ایتالیایی و دیگر کشورها فعال بوده و از طریق صدور بیمه نامه‌‌های صادراتی و تضمین تسهیلاتی که توسط بانکهای ایتالیایی به صادرکنندگان ایتالیایی ارایه می کند ، زمینه صدور انواع ماشین آلات و کالا ها و خدمات فنی و مهندسی را فراهم می آورد.شایان ذکر است که حجم تجارت بین ایران و ایتالیا قبل از تحریم ها حدود شش میلیارد دلار بود.

    بنابراین گزارش، گروه اعتباری ساچه حدود سه ماه قبل تفاهم نامه های عدیده‌ای را برخی وزارتخانه های ایران از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حمایت از پروژه های بزرگ در زمینه های نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و معدن امضا کرد اما توجه این گروه به سه تفاهم نامه همکاری با بانکهای خصوصی ایرانی پاسارگاد، سامان و پارسیان با تمرکز بر حمایت از فعالیت بین المللی و صادراتی بنگاههای کوچک و متوسط ( SMEs) ایتالیایی جالب توجه بود.

    به عبارت دیگر این راهبرد نشانگر این است که دولت و تشکلها و بنگاههای خصوصی کشور ایتالیا حمایت از تمام سطوح بنگاههای این کشور اعم از کوچک و متوسط و بزرگ را بصورت توسعه متوازن مورد توجه قرار داده اند.

    مطالعات کتابخانه ای و تحقیقات میدانی که در این زمینه طَی چند سال اخیر توسط اتاق اصناف ایران انجام شده، نشانگر ایجاد رابطه و استراتژی خوشه ای ( Clustering) بین بنگاهها و برندهای بزرگ ایتالیایی و بنگاههای کوچک و متوسط است. یعنی بنگاههای بزرگ ایتالیایی بواسطه قدرت و شهرتی که دارند نفوذ و صادرات به دیگر کشورها را فراهم می آورند اما تولید کالاها و ماشین آلات و حتی ارایه خدمات فنی عموما توسط بنگاههای کوچک و متوسط ایتالیایی انجام می پذیرد .

    بنگاههای کوچک و متوسط ایتالیا حدود 99 درصد از تعداد بنگاههای این کشور را شامل شده و 90 درصد اشتغال و 73 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور ( 2144 میلیارد دلار) توسط این بنگاهها ایجاد می گردد.

    بر اساس این گزارش، بر اساس بررسی های انجام شده توسط اتاق اصناف ایران ، حدود 92 درصد از سه میلیون و یکصد هزار بنگاه ایران از کوچک تا بزرگ ، بنگاههای خرد، کوچک و متوسط بوده و 45 درصد از اشتغال کشور و حدود 40 درصد از تولید ناخالص داخلی ( GDP) ایران توسط این بنگاهها صورت می پذیرد.

    گفتنی است سهم سه میلیون واحد صنفی ایران بیش از 17 درصد تولید ناخالص داخلی و بیش از شش میلیون اشتغال است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو