عصر بازار

نیویورک‌تایمز:

ایرباس مذاکره فروش دهها فروند هواپیما به ایران را تایید کرد

عصر اعتبار- نیویورک‌تایمز اعلام کرد: ایرباس مذاکره فروش دهها فروند هواپیما به ایران را تایید کرد این شرکت ابراز امیدواری کرد که در سفر روحانی به فرانسه این قراردادها امضاء شود.

ایرباس مذاکره فروش دهها فروند هواپیما به ایران را تایید کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس ، شرکت فرانسوی ایرباس تأیید کرد که برای فروش دهها فروند هواپیمای جدید به ایران با مسئولان این کشور مذاکره می‌کند.

    استفان اسکافراد سخنگوی ایرباس گفت: «ما صحبت‌های مسئولان ایرانی را شنیدیم و آماده‌ایم تا درباره فروش هواپیما به این کشور مذاکره کنیم.»

    صحبت‌‌های این مسئول شرکت ایرباس بعد از آن بیان شد که مقامات ایرانی به خبرنگاران در اجلاس «هوانوردی ایران 2016» اعلام کردند که ایران به دنبال 100 فروند هواپیمای ساخت اروپا است.

    براساس این گزارش عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی ایران قبلاً گفته بود« ما طی 10 ماه گذشته با ایرباس مذاکره داشتیم اما برای پرداخت پول آنها به واسطه تحریم‌ها با مشکل مواجه بودیم.»

    رسانه‌ها به نقل از مقامات ایرانی گزارش دادند که سفارش‌ها برای دهها هواپیمای A320 سفارش داده شد. همچنین چندین هواپیمای A330 و A350 هم در این سفارشات است.

    گزارشات رسانه‌های حاکی از این است، شرکت هواپیمای ایران‌ایر علاقه‌مند به خرید 8 هواپیمای A380 است و نیز حدود 40 هواپیمای ساخت شرکت  ATR( محصول مشترک ایرباس و فینمکانیکا ایتالیا) است.

    نیویورک‌تایمز می‌نویسد به احتمال زیاد این سفارشات در سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه بررسی و احتمالاً امضاء خواهد شد.

    شرکت ایرباس فرانسه تأیید نکرده است که این مذاکرات با ایران تا چه اندازه برای تحویل در روزهای آتی پیشرفت داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی