عصر بازار

در همایش ملی ارزیابی اکچوئری مطرح شد:

راهکارهای خروج از بحران صندوق های بازنشستگی

عصر اعتبار- مدیرعامل اسبق سازمان تامین اجتماعی به عوامل مشکل صندوقهای بازنشستگی اشاره کردوگفت: اعمال مدیریت حرفه ای درصندوق های بازنشستگی وتشکیل نهادنظارت برمحاسبات اکچوئری ازراهکارهای خروج ازبحران است.

راهکارهای خروج از بحران صندوق های بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دکتر حسن کبرایی زاده در دومین همایش ملی ارزیابی اکچوئری در صندوق های بازنشستگی ایران که روز سه شنبه برگزار شد افزود: عواملی که باعث پایداری سازمان های بیمه گیر می شود شامل حاکمیت قانون در این سازمان های بیمه گر است که همچنین باید ساز و کارهای لازم برای مشارکت سه جانبه بین کارگر، کارفرما و دولت فراهم شود و از سوی دیگر نظام پشتیبانی تامین اجتماعی نیز اجباری شود.

    وی گفت: باید مشارکت بر اساس توان و درآمد فرد باشد و اگر به این موضوع توجه لازم انجام گیرد سازمان ها بیمه گر کمی خواهیم داشت که چون منابعشان پایدار است خدماتشان نیز تضمین خواهد شد.

    همچنین در این همایش دکتر محمد حسین شریف زادگان مدیرعامل اسبق امور اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز تاکید کرد: صندوق های بیمه ای برای خرید ریسک های آینده به وجود آمده اند و در حال حاضر فضاهای بازنشستگی کشور با مشکلات مالی روبرو هستند.

    وی با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی پس از بحران آب و محیط زیست سومین بحران کشور محسوب می شوند، گفت: یکی از علت های به وجود آمدن این بحران پیر شدن جمعیت است و همچنین بحران های اقتصادی، تحمیل سیاست های دولت، کاهش سن بازنشستگی و بدهی دولت و نپرداختن به محاسبات بیمه ای (اکچوئری)، ناتوانی دولت از حمایت از صندوق ها و ... از دیگر دلایل ایجاد این بحران محسوب می شود.

    شریف زادگان در مورد اقداماتی که برای رفع این مشکل می توان انجام داد اظهار داشت: مدیریت ریسک که شامل بازطراحی سیستم های صندوق های بازنشستگی، اصلاحات پارامتریک و نظارت بر صندوق ها می شود و همچنین مدیریت دارایی ها با تخصیص بهینه منابع با توجه به تعهدات، مدیریت دارایی ها و بدهی ها و همچنین پایش مستمر وضعیت مالی صندوق ها از جمله اقداماتی است که می تواند صندوق های بازنشستگی را از بحران را خارج کند.

    به گفته وی اعمال مدیریت حرفه ای در فضای بازنشستگی تشکیل نهاد عالی نظارت بر محاسبات اکچوئری، همکاری با انجمن ها و سازمان های بین المللی از جمله راهکارهایی است که باید برای خروج از بحران مدنظر قرار گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو