عصر بازار

تنها ضایعه سفر مقامات ایرانی به ایتالیا

لغو یک نشست مهم در ایتالیا و ناراحتی تیم اقتصادی همراه رییس جمهور

عصر اعتبار- رئیس اتاق ایران آخرین لحظات خروج مقامات ایرانی از رم را روایت کرده که یکی از اتفاق‌ها را تنها ضایعه سفر به ایتالیا توصیف کرده است.

لغو یک نشست مهم در ایتالیا و ناراحتی تیم اقتصادی همراه رییس جمهور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، تنها ضایعه سفر مقامات ایرانی به ایتالیاﺳﻪشنبه، ششم بهمن 1394 - 08:40 عصررئیس اتاق ایران آخرین لحظات خروج مقامات ایرانی از رم را روایت کرده که یکی از اتفاق‌ها را تنها ضایعه سفر به ایتالیا توصیف کرده است.
    محسن جلال پور پیش از خروج از ایتالیا در پست‌هایی نوشته است:

    «لغو یک نشست مهم و ناراحتی ما

    اعتصاب در فرودگاه پاریس ما را مجبور به تغییرساعت پرواز کرد. به این ترتیب ساعت حرکت ما از هتل دوساعت جلو انداخت.

    با این تغییر، یکی از بهترین جلسات این سفرکه زحمت زیادی هم برای شکل گیری آن کشیده بودیم را ازدست دادیم. قرار بود با مدیران مهم‌ترین بانک‌های ایتالیا نشستی داشته باشیم.

    شاید این تنها ضایعه سفر ایتالیا باشد و حقیقت این است که این جلسه آن قدر برای تیم هماهنگ کننده سفر مهم بود که لغو آن، خستگی کار را به تن همه باقی گذاشت.
    آثار ناراحتی را در چهره آقایان مطفری و فکری درسفارت ایران در رم دیدم و از همه سخت‌تر، دیدن چهره غمگین برادر عزیزم محمدحسین کریمی‌پور بود. این دوستان همراه با دکترشریف و آقای علی نیازی زحمت زیادی برای هماهنگی این جلسه متحمل شده بودند و لغو آن، باعث رنجش خاطرهمه ما شد.

    به پاریس می‌رویم و امیدواریم این سفر بدون مشکل ادامه پیدا کند. »

    به گزارش اقتصادنیوز، جلالپور در پستی دیگر نوشته است:

    «چهار نشست تخصصی برگزار شد

    امروز در نشست تجاری ایران و ایتالیا، چهار نشست تخصصی به مدیریت وزرای اقتصادی برگزار شد. استقبال به قدری زیاد بود که عملا در بعضی نشست‌ها حتی امکان ایستادن هم نبود.

    نشست تخصصی کشاورزی را مهندس حجتی مدیریت کرد. نشست تخصصی زیربنایی به ریاست دکتر آخوندی برگزار شد و نشست صنعت ومعدن را هم مهندس نعمت‌زاده بر عهده داشت و در ‌‌نهایت، نشست تخصصی انرژی (نفت وگاز) هم به ریاست مهندس زنگنه برگزارشد.

    جز آنچه از ازدحام و شلوغی سالن‌ها دیدیم، درپایان نشست‌ها از هرکدام از وزرا و شرکت کنندگان که پرسیدیم، اظهاررضایت کامل کردند.

    در همه نشست‌ها و در حضور وزرا تعدادی قرارداد و تفاهم نامه هم امضا شدکه جزئیات آن هم حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

    تلاش می‌کنیم مشروح نشست‌ها را در گزارش‌های آینده به اطلاع شما برسانیم و حتما همکارانم به زودی و پس ازجمع بندی، گزارش‌ها را در سایت اتاق ایران انعکاس خواهند داد. »

    رئیس اتاق ایران در پستی دیگر نیز نوشته است:

    «سفر رضایت بخش بود؟

    در فرودگاه رم منتظریم. به زودی ایتالیا را ترک می‌کنیم و به پاریس می‌رویم. جز آنچه در باره لغو نشست با بانک‌های بزرگ ایتالیا نوشتم، همه چیز عالی پیش رفت. اینجا با هرکس که صحبت می‌کنم، از فصل اول سفر ابراز رضایت می‌کنند.

    از هرکس که می‌بینم، می‌پرسم سفر ایتالیا چگونه بود؟

    بیشتر همراهانم معتقدند نخستین سفر اروپایی رئیس جمهور ایران بعد ازسال‌ها، مثبت، سازنده و امیدوار کننده بوده است.

    تا اینجا، سفر دستاوردهای زیادی برای کشور به دنبال داشته است. باید بودید و می‌دیدید که رسانه‌های ایتالیایی و اروپایی چگونه ابعاد مختلف این سفر را انعکاس داده‌اند.

    با این توصیف، شاید مهم‌تر از انعقاد قرارداد‌ها و امضای تفاهم نامه‌ها، انعکاس بسیار مثبت این سفر در رسانه‌ها بوده است که در ‌‌نهایت، هم باعث از بین رفتن اوهامات گذشته می‌شود و هم به نوعی باعث تشدید رقابت میان سرمایه گذاران اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران خواهد شد.

    امروز اقتصاد ایران بیش ازهرچیز محتاج جذب سرمایه وتکنولوژی نوین است که چنانچه فضای مناسب برای ورود سرمایه گذاران خارجی تسهیل شده و در عین حال بر پایه رقابت شکل گیرد، آثار و برکات مبارکی به دنبال خواهد داشت.

    امیدوارانه عازم پاریس هستیم شاید تجربه خوب این سفر درپاریس به کارهای بزرگ تری بینجامد. می‌دانم که دعای شما بدرقه راه تیم اقتصادی همراه رئیس جمهور خواهد بود. »

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی