عصر بازار

مدیرعامل بانک دی:

مدل تعالی سازمانی الهام‌بخش مدیریت و کیفیت است

عصر اعتبار- ارزیابان ملی تعالی سازمانی با حضور در بانک دی و شرکت در جلسه افتتاحیه فعالیت خود را برای ارزیابی بانک دی آغاز کردند.

مدل تعالی سازمانی الهام‌بخش مدیریت و کیفیت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این جلسه رضا بهرامی به عنوان ارزیاب ارشد ضمن معرفی اعضای تیم که همگی دارای سوابق صنعتی، مدیریتی و تعالی هستند به تشریح چگونگی ارزیابی طی چهار روز استقرار در بانک دی پرداخت.

    وی با تاکید بر اینکه تیم ارزیاب به دنبال ممیزی نیست و محور فعالیت آن بر یادگیری است، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم در یک فضای تعاملی و دو جانبه که منجر به یادگیری می‌شود با دید مثبت و اعتمادی ضمن بررسی اظهارنامه ابهام‌ها را برطرف کنیم.

    بهرامی با بیان اینکه جایزه تعالی سازمانی سه هدف عمده را دنبال می‌کند، اظهار کرد: هدف اول جایزه ایجاد فضای رقابتی است تا بر اساس آن رقابت سالمی را در جامعه ایجاد کنیم. اما هدف دوم ایجاد فضای مناسبی برای تبادل تجربیات موفق است که بر اساس آن سازمان‌های برتر هم مورد یادگیری قرار گیرند و هم تشویق شوند.

    به گفته وی هدف سوم دبیرخانه جایزه تعالی نیز تشویق سازمان‌ها برای انجام خودارزیابی است که در آن سازمان‌ها خود را مورد کنکاش قرار داده و در مسیر تعالی قرار می‌دهند.

    در ادامه این جلسه دکتر احمد شفیع‌زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ با خیر مقدم به ارزیابان اظهار کرد: پیام نشست امروز و در معرض ارزیابی قرار گرفتن سازمان این است که ما برای بهبود بخشیدن به مدیریت خودمان و کیفیت بخشیدن به فعالیت‌ها و رویکردهای سازمان تصمیم جدی داریم و می‌خواهیم که در مسیر تعالی گام برداریم.

    وی با بیان اینکه اعتقادمان بر این است که سازمان همان شکلی عمل می‌کند که رهبران و مدیرانش هستند، تصریح کرد: سازمان طوری می‌اندیشید که رهبرانش می‌اندیشند، پس اگر می‌خواهیم سازمانی خلاق، علمی و نوآور داشته باشیم باید خودمان این گونه باشیم.

    مدیرعامل بانک دی مدل تعالی سازمانی را الهام بخش مدیریت و کیفیت دانست و گفت: طی یکی دو سال گذشته که ادبیات تعالی در بانک دی جاری شده است، رشد قابل ملاحظه‌ای در بدنه کارشناسی و مدیریتی بانک شاهد هستیم که نشان دهنده اهمیت کیفیت در بین همکارانمان است.

    وی با بیان اینکه طی سال گذشته 160 پروژه بهبود در بانک دی شناشایی شده است، تصریح کرد: این برای مجموعه ما یک پیشرفت و حرکت در مسیر ارتقا محسوب می‌شود که پیش از اینکه دیگران نقاط قابل بهبود را به ما تذکر دهند ما با کمک کارشناسان داخلی به آنها پی برده و برای برطرف کردن هر  یک پروژه‌ای جدید طراحی کرده‌ایم.

    به گفته وی در یک سال گذشته با اهتمام به مدل تعالی، مفاهیم مشترک و اهداف فردی و سازمانی در بانک دی به هم نزدیک شده و سازمان پیش از اینکه دریافت جایزه و تندیس را اولویت قرار دهد، اصالت و باور قلبی خود را به شفافیت، پاسخگویی و کیفیت معطوف کرده است.

    در این جلسه دکتر عظیم نوید تهرانی ـ معاون طرح و توسعه بانک دی ـ نیز با مرور فعالیت‌های بانک در مسیر تعالی اظهار کرد: بانک دی طی یک سال گذشته به ثبات عملیاتی رسیده و ضمن تمرکز بر مدل تعالی به سمت سازمانی یادگیرنده حرکت کرده است.

    وی با بیان اینکه هدف گذاری کرده‌ایم که گام به گام پیش رویم، گفت: پس از یک سال فعالیت امروز خود را در معرض ارزیابی قرار داده‌ایم تا با نگاه بیرونی و حرفه‌ای ببینیم در چه نقطه و موقعیتی قرار داریم.

    تیم ارزیابی تعالی سازمانی با استقرار چهار روزه در بانک دی و ارزیابی فعالیت‌ها، رویکردها، نتایج و بهبودهای حاصل شده را بر اساس منطق رادار ارزیابی خواهد کرد.

    همایش تعالی سازمانی و اعلام رتبه و جایگاه سازمان‌‌ها و شرکت سوم اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو