عصر بازار

راه اندازی سامانه فروشگاه الکترونیکی سازمان اموال تملیکی در دهه فجر

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: فروشگاه الکترونیک در هه فجر فعال می شود.

راه اندازی سامانه فروشگاه الکترونیکی سازمان اموال تملیکی در دهه فجر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دلیری در نشستی خبری که به مناسبت ایام دهه فجر در وزارت اقتصاد برگزار می شود در جمع خبرنگاران افزود: سامانه فروشگاهی الکترونیکی بعد از افتتاح در دهه فجر تمام اموال را با عکس و مشخصات در سایت قرار می دهد و همه مردم می توانند در مزایده اموال منقول و غیرمنقول به این سامانه مراجعه کنند و در یک فضای رقابتی خرید کنند.

    وی ادامه داد: تمام زیرساخت ها فراهم شده است و ما قصد داریم با راه اندازی این سامانه ، رقابت را به صورت عادلانه اجرایی کنیم.

    دلیری درباره سامانه مونیتورینگ مرکزی گفت: این سامانه تمام اموال را به صورت آنلاین کنترل می کند.

    وی با اشاره به اینکه پنج انبار ما تحت نظارت این مونیتورینگ است، افزود: این سامانه در صورت بروز هرگونه جابجایی آن را به ثبت می رساند، این سامانه یک ماه پیش افتتاح و  ابتدا به صورت ازمایشی در تهران اجرا شد و بعد به شهرستان ها هم رفت.

    مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درخصوص سامانه پلمپ الکترونیکی نیز گفت: این سامانه به صورت مرکزی کنترل می شود و از زمانی که کالا به گمرک منتقل می شود تا زمانی که به انبارها تحویل می شود ، تحت کنترل این مرکز است و به زودی در این بورس حضور خواهیم یافت.

    وی با اشاره به اینکه حسابداری جامع اموال را در آینده ای نزدیک پیاده خواهیم کرد، گفت: این اقدام هم از بعد اطلاعات و هم از بعد حسابداری قابل تامل است و شفافیت اطلاعات را به همراه دارد.

    دلیری درباره ایجاد سیستم یکپارچه تبادل اطلاعات نیز افزود: با دستگاه های مختلف مثل گمرک، سازمان ملی استاندارد، تعزیرات حکومتی، مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان غذا و دارو و نیروی انتظامی زیرساخت های لازم فراهم شده است و در صورت ارتباط با این دستگاه ها به راحتی مجوزهای فروش کالاها صادر خواهد شد.

    وی درباره فروش اموال منقول در سال 94 گفت: دو هزار و 337 میلیارد ریال در 10 ماهه امسال فروش داشتیم و در مقایسه با سال 93 اموال منقول 63 درصد رشد داشته است.

    دلیری افزود: در 10 ماهه اول امسال درخصوص اموال غیرمنقول هزار و 294 میلیارد ریال فروش داشتیم که در مقایسه با پارسال دویست درصد رشد نشان می دهد.

    وی گفت: به طور کلی فروش ما درخصوص اموال منقول و غیرمنقول سه هزار و 631 میلیارد ریال است و رشد 95 درصدی را تجربه کرده ایم.

    مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درخصوص کالاهای قاچاق در سال 94 افزود: هشتصد و 49 میلیارد ریال کالای قاچاق در سال 94 داشتیم و در سال 93 این رقم هزار و پنج
    میلیارد ریال بوده که کاهش 15 درصدی نشان می دهد.

    دلیری در باره کالاهای ضبطی در سال 94 گفت: رقم کالاهای ضبطی در سال جاری 697 میلیارد ریال بوده و این رقم در سال 93 ششصد و 52 میلیارد ریال ثبت شده است.

    وی افزود: بزرگترین و بیشترین اموال ارزشی مربوط به گروه امیرمنصور آریا بوده که حدود 6 هزار میلیارد ریال بوده است.

    دلیری با اشاره به اینکه اموال ملکی را 60 درصد تعیین تکلیف کرده ایم، گفت: از اموال امیرمنصور آریا فقط شرکت فولاد ایران هنوز تعیین تکلیف نشده است.

    وی درخصوص امضای تفاهم نامه ای با رئیس کل گمرک افزود: طبق امضای این تفاهم نامه برخی از انبارها واگذار شده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک تخلیه شود.

    مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ارزهای قاچاق ضبط شده به بانک مرکزی ارائه و معادل ریالی آن نیز وارد خزانه می شود.

    دلیری درخصوص طلا و جواهرت ضبط شده نیز افزود: این اموال در اختیار ما قرار می گیرد و در بورس کالا عرضه می کنیم.

    وی رقم طلا و جواهرات ضبط شده در سالجاری را حدود 88 میلیارد ریال اعلام کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی