عصر بازار

بانک جهانی پیش‌بینی قیمت نفت را ۱۴ دلار کاهش داد!

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش‌بینی خود در خصوص قیمت نفت خام را در سال ۲۰۱۶ با ۱۴ دلار کاهش به متوسط ۳۷ دلار در هر بشکه تنزل داد.

بانک جهانی پیش‌بینی قیمت نفت را ۱۴ دلار کاهش داد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز در دوران عرضه روز‌افزون نفت خام و چشم‌انداز ضعیف تقاضا از سوی بازار‌های نوظهور بانک جهانی پیش‌بینی خود در خصوص قیمت نفت خام در سال 2016 را 14 دلار کاهش داد و به متوسط 37 دلار در هر بشکه رساند.

    بانک جهانی در گزارش سالانه خود موسوم به چشم‌انداز بازار کالاها پیش‌بینی خود درباره قیمت 37 کالا از 46 قلم کالا از جمله نفت را تنزل داد و گفت: تقاضای ضعیف از سوی اقتصاد‌های نوظهور احتمالا ادامه خواهد داشت.

    اقتصاد‌دان‌های بانک جهانی اعلام کردند که تقاضای ضعیف در شرایطی که عرضه نفت با از سرگیری صادرات ایران، تداوم تولید آمریکا و زمستان معتدل در نیمکره شمالی رشد خواهد کرد، ادامه پیدا می‌کند.

    براساس این گزارش، قیمت نفت در سال 2016 پس از کاهش 47 درصدی در سال گذشته میلادی 27 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.

    جان بافس اقتصاددان ارشد و نویسنده اصلی گزارش بانک جهانی می‌گوید: قیمت پایین نفت و دیگر کالاها احتمالا برای مدتی ادامه خواهد داشت.

    نفت برنت در روزهای اخیر در محدوده 30 دلار و نفت آمریکا کمتر از 30 دلار در هر بشکه داد‌وستد شده‌اند.

    اقتصاد‌های بانک جهانی گفتند انتظار دارند که در طول سال 2016 قیمت نفت به‌طور تدریجی بهبود پیدا کند، اما این افزایش قیمت کمتر از افزایش قیمت پس از رکود سال‌های 2008، 1998 و 1986 خواهد بود.

    نتایج یک نظرسنجی از سوی رویترز در ماه ژانویه نشان داد که قیمت نفت به دلیل تقاضای پایین و عرضه روز‌افزون بعید است در سال 2016 جهش داشته باشد، اگرچه عرضه نفت تولید‌کنندگان بیرون اوپک انتظار می‌رود تعدیل شود.

    مقامات سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت اعلام کردند که بازار خودش شروع به متعادل شدن خواهد کرد.

    عبدالله البدری دبیر کل اوپک می‌گوید: ما در حال حاضر برخی نشانه‌ها مبنی بر این‌که عرضه و تقاضا در سال 2016 به‌طور خودکار اصلاح خواهد شد را می‌بینیم.

    بانک جهانی پیش‌تر در ماه ژانویه پیش‌بینی خود برای رشد اقتصاد جهانی را به دلیل عملکرد ضعیف اقتصاد‌های نوظهور تنزل داد.

    این احتمال وجود دارد که شاخص قیمت تمام کالاهای اصلی در سال 2016 به دلیل اشباع عرضه و رکود تقاضای اقتصاد‌های نوظهور کاهش پیدا کند.

    اقتصاد بازار‌های نوظهور منبع اصلی رشد تقاضای کالاها از سال 2000 بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو