عصر بازار

تفاهمنامه ۶میلیاردیورویی بانک مرکزی ایران با بیمه ساچه ایتالیا منعقدشد

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی ایران دردومین روزسفر به رم ضمن دیدار با «ایگنازیو ویسکو» همتای ایتالیای خودبا اشاره به بسترسازی مناسب روابط کارگزاری بانکی بین دوکشور، ازتفاهمنامه افزایش سقف اعتباری بیمه ساچه تا بیش از ۶ میلیارد یورو و افتتاح حساب به نام بانک مرکزی ایران در دفاتر بانک مرکزی ایتالیا خبر داد.

تفاهمنامه ۶میلیاردیورویی بانک مرکزی ایران با بیمه ساچه ایتالیا منعقدشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، ولی الله سیف در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در بانک مرکزی و همچنین شبکه بانکی کشور در حوزه بسترسازی مناسب برای برقراری روابط کارگزاری بانکی و تطبیق کامل با استانداردهای رایج نظارتی بین المللی از بانک مرکزی ایتالیا برای تحقق این هدف دعوت کرد.
    وی با اشاره به اینکه توافقات خوبی بین دولت های ایران و ایتالیا انجام شده است گفت: ایفای نقش فعال توسط شبکه بانکی برای اجرای سریع توافقات اقتصادی لازم است.
    در این دیدار رییس کل بانک مرکزی ایتالیا ضمن استقبال از مواضع مطرح شده، از آمادگی مقامات و مدیران اجرایی بانک مرکزی ایتالیا برای همکاری های وسیع خبر داد.
    وی اعلام کرد: موضع حمایتی خود از تعامل با شبکه بانکی ایران را به اطلاع مدیران بانک های تجاری ایتالیا خواهد رساند.
    روسای کل بانک های مرکزی ایران و ایتالیا همچنین نسبت به ، «ارائه خدمات آموزشی و فنی در حوزه های نظارتی و کنترلی به بانک مرکزی ایران» ، «حمایت از فعالیت مجدد شعبه بانک سپه مستقر در رم»، «تسریع در روند بررسی تقاضاهای بانک های ایرانی برای افتتاح دفاتر نمایندگی و یا شعبه در ایتالیا» و «ارائه خدمات بانکی به بانک مرکزی در حوزه های خزانه داری ارزی و مدیریت ذخایر ارزی» توافق کردند.
    ** گسترش روابط بانکی ایران با مدیو بانک
    رییس کل بانک مرکزی همچنین ضمن دیدار با مدیران مدیو بانکا که یکی از بزرگترین بانک های جهان با برخورداری از شبکه وسیع بین المللی است در خصوص «مساعدت بانک مرکزی ایران در اعطای مجوز به آن بانک برای تاسیس شعبه و همچنین سرمایه گذاری در ایران» ، «ارائه خدمات متنوع بانکی از سوی مدیو بانک به شبکه بانکی ایران» و « استفاده از ظرفیت شبکه بین المللی مدیو بانک به ویژه در آسیای جنوب شرقی و اروپا برای ایجاد روابط کارگزاری با بانک های ایران» مذاکره کرد.
    در دیدار رییس کل بانک مرکزی با مدیر عامل بانک یوبای ایتالیا نیز موضوعات «حل وفصل اقلام باز دارایی های بانک مرکزی در دفاتر یوبای(UBAE) و انجام اقدامات لازم برای تسویه آنها» و «از سرگیری روابط بانکی پس از تعیین تکلیف پرونده مالی مطروحه از سوی بانک یوبای» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    **افتتاح نمایندگی بیمه ساچه در ایران
    در دیدار مقامات بانکی ایران با مسئولان موسسه بیمه صادراتی ساچه توافقاتی از جمله «از سرگیری خدمات بیمه ای پوششی ساچه در حوزه اجرای پروژه های مورد نظر در ایران»، «افزایش سقف اعتباری موسسة ساچه تا بیش از سطح 6 میلیارد یورو» و « افتتاح دفتر نمایندگی ساچه در ایران به منظور توسعة خدمات مالی و بیمه ای به متقاضیان کشور» به دست آمد.
    همچنین طرفین در خاتمه موافقت نامه تسویه اقساط معوق فاینانس را امضا و مقرر کردند موسسه ساچه همه تلاش های خود را برای مذاکره با مقامات ذیربط در اروپا به منظور افزایش رتبه ایران به کار گیرد.
    در دیدار سیف با مدیرعامل انجمن بانکداران اروپا نیز لزوم حمایت های بیشتر از موضوع «توسعه و برقراری روابط کارگزاری بانکی بین شبکه های بانکی ایران و ایتالیا »مطرح شد و متقابلاً مدیر عامل انجمن بانکداران اروپا از این موضوع به صورت ویژه استقبال و حمایت کرد.
    در پایان جلسه بیانیه مشترکی از سوی بانک مرکزی ایران و انجمن های بانکداران ایتالیا که حاکی از علاقه بانک های ایتالیایی برای کار با ایران و حمایت این انجمن از حضور فعال شبکه بانکی ایران در عرصه اقتصادی و تجاری ایتالیاست منتشر شد.
    به گزارش ایرنا، پیش از این ﺗﻔﺎهمنامه همکاری بانک پارسیان ﺑﺎ بیمه ساچه ایتالیا نیز منعقد شده بود که بر اساس آن همکاری در رابطه با ایجاد ﺧﻄﻮط اﻋﺘﺒﺎریﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت توسط ﺷﺮﮐﺖ ﺑﯿﻤﻪ دولتی ﺳﺎﭼﻪ اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ و بانک پارسیان برقرار شده بود.
    این تفاهمنامه خارج از ضمانتنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران و صرفاً با بانک های پارسیان، سامان و پاسارگاد از میان سایر بانک های ایرانی و به صورت جداگانه امضا شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو