عصر بازار

فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش نداد

دلار تضعیف شد

عصر اعتبار- در حالی که حدود ۲ ماه پیش فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد افزایش داده بود و قرار بود این افزایش‌ها ادامه یابد این بار در جلسه روز گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت.

دلار تضعیف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه روز چهارشنبه بدون تغییر ثابت نگه داشت و گفت که کاملاً وضعیت اقتصاد جهانی و توسعه مالی را زیر نظر دارد.

    این نهاد مالی آمریکا همچنین سرنخ‌هایی داد که بر اساس آن روی سرمایه‌های فروش سهام حساب باز می‌کند و فعلاً برای ترک سیاست‌های سخت مالی در سال جاری آمادگی ندارد.

    به گزارش رویترز، این تصمیم فدرال رزرو بعد از کاهش قیمت‌ها در آمریکا و جهان اتفاق افتاد که نگرانی‌ها درباره کاهش رشد اقتصادی آمریکا را بیشتر کرده بود.

    فدرال رزرو اعلام کرد که اقتصاد آمریکا در روال معمولی است و حتی وضعیت اشتغال افزایش یافته است و پیشنهاد کرد که نگرانی‌هایش درباره اتفاقات جهانی کمرنگ شده و برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس هم تحت فشار نخواهد بود.

    براساس این گزارش، بعد از تصمیم فدرال رزرو ارزش بورس‌های وال‌استریت کاهش یافت، شاخص‌های استاندارد اند پورز یک درصد افت کرد و ارزش دلار نسبت به ارزهای دیگر تضعیف شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی