عصر بازار

وزیر اقتصاد ژاپن از سمت خود استعفا داد

عصر اعتبار- آکیرا آماری، وزیر اقتصاد ژاپن، مهندس کلیدی برنامه «آبنومیکز» دولت، اعلام کرد که بعد از یک هفته از دفع اتهامات مالی از سمت خود استعفا می‌دهد.

وزیر اقتصاد ژاپن از سمت خود استعفا داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ آکیرا آماری تاثیرگذارترین وزیری است که بعد از روی کار آمدن نخست‌وزیر شینزو آبه در دسامبر 2012، قرار است از سمت خود استعفا دهد. آمری، مرد کلیدی ژاپن در مذاکرات تجارت منطقه‌ای همکاری ترنس-پاسیفیک، و سردم‌دار استراتژی رشد آبه برای تقویت رقابت‌پذیر ملی بوده است.

    آماری در حالی که چشم‌هایش پر از اشک بود به دلیل رسوایی‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرد و افزود این موضوع مایع شرمساری است. وی ادامه داد هرگونه پول دریافت شده یک کمک مالی سیاسی بوده ولی او باید مسئولیت آنچه را که در دفتر تحت نظارت او رخ داده است بر عهده بگیرد.

    مقاله منتشر شده در مجله شوکان بون شان در هفته گذشته اعلام کرده بود که آمری و کارکنانش از شرکت ساخت‌وساز چیبا، به دلیل نقض قانون بودجه سیاسی پول دریافت کرده است. این مجله مبلغ پرداخت را حداقل 12 میلیون ین ( 101 هزار دلار) اعلام کرده است.

    در ادامه بخش منتشر شده در مجله به نقل قول از یکی از نمایندگان شرکت آمده که آماری دو بار پاکت حاوی 500 هزار ین پول نقد دریافت کرده است. وی مدعی شد که پول‌های ثبت‌نشده بیشتری پرداخت شده که مجموع آن به ده‌ها میلیون ین می‌رسد.

    با قدرت گرفتن ین به بالاترین سطح یک ساله خود در هفته گذشته و سقوط سریع‌تر از انتظار صادرات در ماه دسامبر، این استعفا در زمان بحرانی برای پروژه آبئونومکیز اتفاق می‌افتد. پروژه‌ای که به کمک تورم‌زدایی در سومین اقتصاد بزرگ جهان آمده بود.

    آماری چهارمین وزیری است که به دلیل اتهامات مالی از سمت خود استعفا می‌دهد. هیچ کدام از وزرای قبلی به اندازه آماری در کابینه آبه اهمیت نداشتند. قرار بود آماری برای امضا توافق تجاری با 12 کشور عضو شورای همکاری ترنس-پاسیفیک چهارم فوریه به نیوزلند سفر کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی