عصر بازار

روزنامه اتریشی:

تجارت بزرگ ایران با اروپا آغاز شد

عصر اعتبار- روزنامه پرسه چاپ اتریش با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، نوشت: فصل جدیدی بین ایران با جامعه بین الملل در حال شکل گیری است و از شروع سفر روحانی به ایتالیا، تجارت بزرگ ایران با اروپا آغاز شده است.

تجارت بزرگ ایران با اروپا آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا به نقل از پرسه، در جریان سفر روحانی به پاریس و دیدار با اولاند رییس جمهوری فرانسه، یک قرار 25 میلیارد دلاری برای خرید 118 ایرباس به امضا رسید که لبخند بر صورت رؤسای این شرکت آورد.
    به گفته این روزنامه، فرانسوی ها با وجود بازار جدیدی که در ایران به وجود آمده، برخی تشریفات خود را نیز که لازم الاجراست رعایت نکردند؛ 20 سند امضا شد و این خود، موجب تغییر میزبانی فرانسوی ها در مقابل ایران شد.
    پرسه افزود: رؤسای جمهوری دو کشور همچنین بر مبارزه با گروه تروریستی داعش و نیز بر تحکیم روابط تهران و پاریس و توسعه مناسبات و همکاری در همه زمینه ها تأکید کردند.
    رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین و آخرین مرحله از سفر اروپایی خود، عصر چهارشنبه وارد پاریس پایتخت فرانسه شد.
    سفر رسمی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به پاریس به دعوت رسمی «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه انجام شد.
    روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی و تجار فرانسوی و ایرانی شرکت کرد و پس از آن با رئیس مجلس سنای فرانسه نشستی داشت.
    رییس جمهوری همچنین علاوه بر دو دور دیدار و گفت وگو با رؤسای شرکت های بزرگ اقتصادی فرانسه، در جمع اندیشمندان علوم سیاسی و روابط بین الملل فرانسه (ایفری) نیز سخنرانی کرد.
    دکتر روحانی همچنین در سفر به ایتالیا نیز بستر تحرکی جدی در روابط دو کشور را در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و علمی و فناوری، با امضای 14 موافقتنامه و توافق بر سر نقشه راه همکاری های مشترک، هموار کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی