عصر بازار

تاکید کره جنوبی بر حمایت از تعامل اقتصادی با ایران

عصر اعتبار- وزارت دارایی کره جنوبی ضمن تاکید مجدد بر لزوم بهره گیری شرکت های تجاری این کشور از ظرفیت های ایجاد شده برای تعامل با ایران، تاکید کرد، سئول در حمایت از متقاضیان همکاری اقتصادی با تهران با قاطعیت حمایت می کند.

تاکید کره جنوبی بر حمایت از تعامل اقتصادی با ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری کره ای یونهاپ گزارش داد: «یو ایل هو» وزیر دارایی کره جنوبی در نشستی که با حضور وزیران اقتصادی کابینه دولت این کشور برگزار شد، بر لزوم حمایت از نهادهای کره ای برای سرمایه گذاری و تعامل تجاری با همتایانشان در ایران تاکید کرد.
    وی گفت 'دولت کره بر حمایت از تلاش های شرکت های داخلی که درصدد برقراری ارتباط با جامعه جهانی و حضور موثر در بازارهای بین المللی و تعامل با کشورهایی از جمله ایران هستند، مصمم و قاطع است'.
    این مقام اقتصادی کره همچنین رویکرد دولت متبوعش را در حمایت از صادرات و همکاری نهادهای اقتصادی کره جنوبی با ایران 'احیای صادرات کره جنوبی' به عنوان چهارمین اقتصاد برتر آسیا اعلام کرد.
    یوو ایل هوو افزود 'هر چند امروز در حوزه های اقتصادی و به واسطه شرایط ناپایدار با چالش هایی روبرو هستیم، اما با توجه به ظرفیت های درحال بروز کشورهای نوظهور، همچنان در فضای خارجی ظرفیت های قابل توجهی را می بینیم' .
    او که در فضای رسانه ای کره جنوبی به عنوان یکی از چهره های سیاستگذار اقتصادی در دولت این کشور محسوب می شود، تاکید کرد: در شرایطی که ایران بازار خود را به روی کشورهای خارجی گشوده است، کره جنوبی باید با هدف گذاری جامع از این ظرفیت بی بدیل برای ورود موثر به بازار خاورمیانه بهره برداری کند.
    وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی نیز بتازگی در بیانیه ای اعلام کرده است، تمامی تحریم های سئول علیه ایران پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) لغو شده و همزمان بانک مرکزی این کشور نیز تحریم های بانکی علیه تهران را برطرف و سامانه ای برای معاملات ارزی دو کشور تعریف کرده است.
    وی حتی از تمام نهادهای اقتصادی کشورش خواست هر چه سریعتر با ارزیابی و بررسی های همه جانبه، شرایط همکاری و حضور خود را در بازار ایران فراهم کنند.
    کره جنوبی نگران است رقبایش بازار ایران را به تصاحب خود در آورند و به همین دلیل و از روزی که لغو تحریم های بین المللی علیه ایران اعلام شد، تلاش گسترده ای را برای حضور در بازار ایران آغاز کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو