عصر بازار

حقوق وزارت کار حداقل پرداختی به معلمان در سال ۹۵

پرداخت حقوق براساس نوع مدرک و سابقه تدریس

عصر اعتبار- مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال آینده حداقل پرداختی به همه معلمان مدارس غیردولتی بر مبنای حقوق وزارت کار خواهد بود.

پرداخت حقوق براساس نوع مدرک و سابقه تدریس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مجتبی زینیوند (مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش) با اشاره به لایحه "دایمی شدن قانون مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی" اظهار داشت: این قانون سالها پیش توسط  مجلس به تصویب رسیده بود و به شورای نگهبان رفت، اما این شورا اعلام کرد که باید توسط دولت این لایحه ارایه شود، بنابراین در حال حاضر لایحه توسط دولت آماده شده و در مجلس بررسی های لازم صورت گرفته و منتظر نوبت طرح در صحن علنی هستیم.

    وی با بیان این مطلب که تصویب این لایحه در مجلس، آموزش و پرورش را موظف می کند که آیین نامه های مربوطه را تدوین کند، گفت: برخی از این آیین نامه ها مانند آیین نامه حقوق و دستمزد کارکنان و یا آیین نامه اساسنامه صندوق حمایت باید به تصویب دولت و برخی دیگر باید به تصویب شورای نظارت مرکزی برسد.

    ذینیوند ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از آیین نامه ها آماده شده است، خاطرنشان کرد: یکی از آیین نامه ها، آیین نامه حقوق و دستمزد کارکنان مدارس غیردولتی است که جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان وزارت کار در این خصوص برگزار شده است.

    مدیر کل مدارس غیردولتی در این رابطه ادامه داد: روح حاکم بر آیین نامه حقوق و دستمزد، به دنبال احقاق حقوق همکاران و معلمانی است که در مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت هستند و همچنین به تمامی چارچوب و ضوابط در آن پرداخته شده است؛ به این صورت که متناسب با وضعیت مدرسه، نوع مدرک معلمان، سابقه تدریس و فعالیت و در نظر گرفتن الزامات پرداختی ها از سوی وزارت کار حداقل و حداکثر حقوق برای معلمان و کارکنان در نظر گرفته شده است. همچنین تکالیفی که موسسان مدارس باید داشته باشند در این لایحه آمده است.

    زینیوند در پاسخ به این سوال که امسال شاهد بودیم؛ به معلمان حقوق های نازل در حد 300 و 400 هزار تومان داده شده بود، گفت: ما در این مساله ورود کردیم و هر کدام از مدارس که رعایت نکرده بودند، در جهت احقاق حقوق معلمان تلاش کردیم و این روند برای سال تحصیلی آینده نیز ادامه دارد.

    وی ادامه داد: اگر افراد جایی را سراغ دارند که پایین تر از اشل وزارت کار حقوق پرداخت می شود به ما اعلام کنند. برای سال آینده با ضابطه مندتر کردن پرداختی حقوق معلمان، دیگر شاهد این موارد نخواهیم بود و حداقل پرداختی به همه معلمان مدارس غیردولتی بر مبنای حقوق وزارت کار خواهد بود.

    مدیر کل مدارس غیردولتی با اعلام اینکه در حال حاضر 200 هزار معلم در مدارس غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند که میانگین پرداختی به آن ها بر مبنای اعلام وزارت کار است، گفت: اگر مدرسه ای پیدا می شود که مبنای قانونی شهریه را زیر پا گذاشته، نباید عملکرد کل مدارس و مراکز غیردولتی زیر سوال برده شود. اگر مواردی بوده ما برخورد و توبیخ کردیم و حتی شهریه بازگردانده شده است.

    وی همچنین از نظارت بیشتر بر مدارس غیردولتی در سال 95 خبر داد و گفت: یک طرحی در نظر داریم که براساس آن با ایجاد یک سامانه تمام فعالیت های مدارس غیردولتی مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی