عصر بازار

تب تند قیمت طلا و سکه در بازار فروکش کرد + جدول

عصر اعتبار- طلای ۱۸ عیاردر بازار تهران هفته گذشته را با بهای ۹۴ هزار و ۷۱۰ تومان آغاز کرد.

تب تند قیمت طلا و سکه در بازار فروکش کرد + جدول
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، همچنین سکه طرح قدیم و جدید نیز در اولین روز هفته گذشته به ترتیب با نرخ 934 و 936 هزار تومان به فروش رسید، اما در روز یکشنبه با افزایش قیمت 939 هزار تومانی مواجه شد و به رقم 940 هزار تومان رسید.

    این درحالی بود که سکه طرح قدیم با قیمت 947 هزار تومان و سکه طرح جدید با قیمت 948 هزار و 500 تومان هفته را به پایان رسانیدند.

    براساس این گزارش؛ نیم سکه و ربع سکه و همچنین سکه یک گرمی در آغاز هفته به ترتیب با نرخ 470، 255 و 171 هزار تومان معامله شدند و نهایتا در روز پنجشنبه یکم بهمن ماه به ترتیب با نرخ 478، 260 و 172 هزار تومان به فروش رسیدند و به کار خود پایان دادند.

    براین اساس، محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر  در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه گفت: در هفته ای که گذشت طلای جهانی با افزایش قیمت هراه بود بدین معنی که در اوایل هفته قیمت هر انس طلا هزار و 89 دلار تعیین شده بود اما در پایان هفته این رقم به هزار و 118 دلار رسید که این امر از افزایش 29 دلاری قیمت طلا در هفته ای که گذشت حکایت دارد.

    وی در ادامه از نوسان قیمت ارز خبر داد و یادآورشد:  در هفته ای که گذشت قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت جهانی بوده که از 935 هزار تومان تا 952 هزار تومان افزایش داشته یعنی حدود 17 هزار تومان به طور متوسط قیمت سکه افزایش یافته است.

    به گفته کشتی آرای، بازار بدون التهاب است و قیمت ها دقیقا مطابق قیمت های جهانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی