عصر بازار

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین خبر داد

کاهش نرخ سود بازار بین بانکی به ۱۹ درصد

قطعا نرخ‌های فعلی سود کاهش می‌یابد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی به ۱۹ درصد، گفت: فاصله نرخ سود و تورم زیاد شده، اما با توجه به شرایط سیستم بانکی و اقتصاد کشور قطعا این وضعیت باقی نمی‌ماند و نرخ‌های سود کاهش خواهد یافت.

کاهش نرخ سود بازار بین بانکی به ۱۹ درصد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از فارس، حسن معتمدی در مورد وضعیت نرخ‌های سود در شبکه بانکی، اظهار داشت: ‌هم‌اکنون با توجه به سیاست‌های پولی بانک مرکزی و کم رنگ شدن نقش موسسات غیرمجاز سقف نرخ سود 20 درصد برای سپرده‌‌ها بیشتر رعایت می‌شود زیرا بانک‌ها با توجه به وضعیت فعالیت‌های اقتصادی نمی‌توانند بیش از این سود به سپرده‌گذاران پرداخت کنند.

    وی افزود: تصمیم اردیبهشت ماه شورای پول و اعتبار برای نرخ سود 24 درصد برای عقود مشارکتی و سود 21 درصد عقود مبادله‌ای در حال حاضر نسبت به گذشته بیشتر رعایت می‌شود و نرخ سود تسهیلات به طور متوسط حدود 24 درصد است.

    مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به ورود بانک مرکزی به بازار بین بانکی تصریح کرد: ورود بانک مرکزی به بازار بین بانکی موجب شد، نرخ سود در این بازار از 29 درصد در چند ماه گذشته به حدود 19 تا 21 درصد کاهش یابد.

    معتمدی گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم به 13.2 درصد و کاهش نرخ‌ سود در بازار بین بانکی، در صورت ادامه این روند نرخ سود سپرده و تسهیلات به تدریج کاهش خواهد یافت.

    وی با اشاره به افزایش فاصله نرخ تورم و نرخ سود، اظهارداشت: نرخ تورم در اغلب سال‌ها از نرخ سود کمتر بود، اما پس از مدت‌ها نرخ سود سپرده از تورم بیشتر شد.

    مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با بیان اینکه نرخ سود سپرده مطلوب یک تا 2 درصد بالاتر از تورم است، گفت: فاصله نرخ سود و تورم بسیار زیاد شده اما با توجه به شرایط سیستم بانکی و اقتصاد کشور قطعا این وضعیت باقی نمی‌ماند و نرخ‌های سود کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی