عصر بازار

طلا ۱۱۱۱ دلار شد

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امرو ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۱۱۱ دلار در هر اونس رسید.

طلا ۱۱۱۱ دلار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار افزایش یافته، قیمت طلا کاهش پیدا کرده اما پس از بادهای مخالف اقتصاد جهانی که به بازار دارایی های پرریسک آسیب زده، قیمت ها همچنان در مسیر ثبت افزایش هفتگی قرار دارد.
    قیمت طلا در ماه ژانویه به دلیل نگرانی ها از چشم انداز رشد اقتصاد جهانی به ویژه اقتصاد چین حدود 5 درصد افزایش یافت. وضعیت اقتصاد جهان تردیدها درباره درستی تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره را افزایش داده است.
    متیو ترنر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «شاید وضعیت بازارها در ماه آینده به این بدی نباشد، بنابراین ممکن است ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یابد و قیمت ها نیز پایین بیاید.»
    «اما درس مثبتی که می توانیم از این ماه بگیریم این است که طلا همچنان نقش بهشت امن سرمایه گذاری را ایفا می کند و این ممکن است موجب تقویت قیمت فلز زرد شود.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با 0.2 درصد کاهش به 1111 دلار و 96 سنت رسید در حالی که طلای آمریکا برای تحویل ماه فوریه بدون تغییر در رقم 1114 دلار ثابت بود.
    پس از آنکه فدرال رزرو اعلام کرد که به دقت در حال رصد اقتصاد جهانی و بازارهای مالی است، قیمت فلز زرد روز چهارشنبه به رقم 1127 دلار و 80 سنت رسید که بالاترین رقم در 12 هفته گذشته بود. این اقدام موجب تقویت این گمانه زنی شد که سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا ممکن است در ماه مارس نیز نرخ بهره را افزایش ندهند.
    میشائیل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا گفت: «اکنون که فدرال رزرو گفته که وضعیت اقتصاد جهان و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا را رصد می کند، کاملا روشن است که آنها منتظر خواهند ماند ... و آمارهای اقتصاد کلان خاصی هم از الان تا نشست ماه مارس منتشر نخواهد شد که نظر آنها را نسبت به نشست ماه جاری تغییر دهد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی