عصر بازار

نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران خبر داد

ارائه بیمه‌های صادراتی گسترده به صادرکنندگان

عصر اعتبار- نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران از ارائه بیمه‌های صادراتی گسترده به صادرکنندگان بعد از لغو تحریم‌ها خبر داد.

ارائه بیمه‌های صادراتی گسترده به صادرکنندگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جمشید نفر با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل صادرکنندگان بحث نقل و انتقالات پول بود، گفت: بعد از اجرایی شدن برجام این مشکل حل می‌شود و از طرفی حمایت بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات از صادر‌کنندگان نیز از دیگر موضوعاتی محسوب می‌شود که بعد از لغو تحریم ها اثرات چشمگیرتری خواهد داشت.

    وی افزود: با توجه به اینکه کالاهای خود را به صورت مدت دار می‌فروشیم صندوق ضمانت صادرات در زمان تحریم نمی‌توانست به موقع وجه صادر‌کنندگان را بپردازد ولی با اجرای برجام، صندوق ضمانت صادرات می‌تواند اصل پول را به ما بپردازد و پس از آن زمانی که مشتری پول را پرداخت کرد، آن وجه را دریافت کند.

    رییس اتحادیه صادرکنندگان روده با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات از این پس می‌تواند بیمه‌های صادراتی را به صورت گسترده ارائه دهد، اظهار کرد: البته ما به‌طور کلی مشکل ساختاری داریم که این موضوع به صورت مستقیم با برجام ارتباط ندارد.

    عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ضرورت به روزرسانی سیستم حمل و نقلی نیز عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های کلان در زمینه‌ جاده‌ای، ریلی، دریایی و به روز کردن تجهیزات مرتبط با حمل‌ونقل یخچالی برای صادرات برخی کالاهای فاسدشدنی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود.

    نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران در عین حال بیان کرد: مشکل اساسی‌ ما در حوزه صادرات روده، رکود جهانی است که این رکود باعث می‌شود میزان مصرف کاهش یابد و قیمت‌های ما نیز ریزش داشته باشد.

    رییس اتحادیه صادرکنندگان روده همچنین اظهار کرد: البته کالای ما جزو صنایعی محسوب می‌شد که از لیست تحریم خارج بود و مشکل اصلی ما نقل و انتقالات پول بود که با اجرایی شدن برجام برطرف می‌شود.

    نفر همچنین با بیان این‌که میزان صادرات روده حدود 100 میلیون دلار در سال است، کشورهای هدف صادراتی در این حوزه را کشورهای عضو شینگن مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتقال، هلند به علاوه ترکیه اعلام کرد.

    وی در عین حال از پتانسیل صادرات 300 میلیون دلاری روده در سال خبر داد و بر ضرورت کاهش سخت‌گیری‌های سازمان دامپزشکی برای واردات روده تاکید کرد.

    عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه باید موانعی که مانع از ورود روده خام به کشور می‌شود برداشته شود، تصریح کرد: روده خام به کشور وارد می شود و بعد از فرآوری، دوباره صادر می‌شود و اگر دولتی‌ها از ما حمایت کنند برنامه‌هایی داریم تا صادرات در این زمینه را به 300 میلیون دلار در سال افزایش دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو