عصر بازار

با هدف جذب منابع مالی خیرین و نیکوکاران؛

صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد به زودی افتتاح می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از تاسیس صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد در آینده‌ای نزدیک و با هدف جذب منابع مالی خیرین و نیکوکاران خبر داد.

صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد به زودی افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پرویز فتاح از تاسیس صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مجوز تاسیس این صندوق را از بانک مرکزی گرفته‌ایم و هدف ما از این اقدام جذب منابع مالی خیرین و نیکوکاران است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر وجوهات مردمی به صورت بلاعوض به امداد پرداخت می‌شود اما بسیاری از خیرین می‌خواهند اصل پول برای خودشان باشد، با اقدام مذکور در این راستا مردم بخشی از وجوهات خود را به صورت سپرده در این صندوق می‌سپارند و ما از محل سپرده‌ها به مددجویان وام می‌دهیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در این صندوق تمامی‌ فرآیندهای مالی به صورت قرض‌الحسنه تعریف شده است و هدف ما از این اقدام، اقتصادی نیست بلکه ما اعتقاد داریم کاری که با سود و ربا همراه باشد برکت خود را از دست می‌دهد لذا به دنبال راه‌اندازی صندوقی هستیم که در راستای گسترش فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه فعالیت کند.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مددجویان برای دریافت وام از بانک‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند، تصریح کرد: اعطای تسهیلات در کمیته امداد به دو صورت انجام می‌شود اول به صورت دریافت وام از بانک‌ها  و دوم تسهیلاتی که از صندوق کمیته امداد  به مددجویان اعطا می‌شود. در حال حاضر مددجویان ما با معرفی نامه به بانک‌ها برای دریافت وام مراجعه می‌کنند که از آنها تضمین زیادی می‌خواهند و اکثر مددجویان این امکان را ندارند. اما وام‌های کمیته امداد این شرایط را ندارد و تاسیس صندوق مذکور نیز کمک زیادی به این امر خواهد کرد.

    فتاح گفت: البته ما با بانک‌ها مذاکرات زیادی داشتیم تا شرایط راحت‌تر شود این را نیز بگویم که برگشت اقساط مددجویان بالای 98 درصد است و ما از این لحاظ با مددجویان امداد مشکلی نداریم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی