عصر بازار

مردی که دنیای پول را متحول کرد

عصر اعتبار- مردی که دنیای انتقال پول را متحول کرد. این تیتری است که بی‌بی‌سی برای معرفی اسماعیل احمد، بنیان‌گذار شرکت ورلد رمیت worldremit زده است.

مردی که دنیای پول را متحول کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار، راه‌اندازی این شرکت برای اسماعیل احمد نقطه اوج فعالیت‌های 20 ساله او در صنعت انتقال پول است. پیش از ورلد رمیت او در پروژه‌ای تحت عنوان «برنامه رمیتنس سازمان ملل» برای کمک به انتقال پول شرکت‌های آفریقایی مطابق با قوانین ضد پول‌شویی فعالیت کرده است، برنامه‌ای که پس از حادثه 11 سپتامبر آغاز شد.

    شرکت ورلد رمیت یک سرویس آنلاین است که به افراد اجازه انتقال پول به دوستان و خانواده‌شان در کشوری دیگر را می‌دهد کاری که تنها از طریق یک یارانه، تلفن همراه هوشمند یا یک تبلت قابل انجام است. روشی که به دلیل سادگی و کم‌هزینه بودن جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی انتقال پول از طریق واسطه‌ها و پرداخت کارمزدهای هنگفت است.

    بنا براین گزارش احمد پژوهش پر استنادی را درباره تأثیر رمیتنس در سومالی با توجه به جنگ داخلی این کشور منتشر کرده است. او دارای مدرک دکترا و کارشناسی ارشد از دانشگاه لندن و مدرک MBA از مدرسه کسب‌وکار لندن است.

    دوستان و خانواده کسانی که از ورلد رمیت استفاده می‌کنند می‌توانند پول فرستاده‌شده را به روش‌های مختلفی دریافت کنند. مثلاً در حساب بانکی آن‌ها واریز شود، به‌صورت نقدی درب منزلشان و یا به‌صورت پول موبایلی دریافت کنند.

    هم اکنون این شرکت به مردم 50 کشور دنیا خدمات ارسال ارائه می‌دهد و به 120 نقطه دنیا در اروپا، آسیا، آفریقا، استرالیا و قاره‌های آمریکا پول می‌فرستد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی