عصر بازار

وصولی ۳ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی تا شهریور

عصر اعتبار- رئیس سازمان حسابرسی کشور گفت: وصولی صندوق توسعه ملی امسال تا شهریور ماه امسال بیش از ۳میلیارد دلار بوده است.

وصولی ۳ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی تا شهریور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اکبر سهیلی‌پور  درمورد ورودی درآمدهای امسال صندوق توسعه ملی اظهار داشت: تا شهریور ماه سال جاری بیش از 3 میلیارد دلار به حساب صندوق واریز شده است.

    رئیس سازمان حسابرسی کشور درمورد منابع صندوق توسعه ملی نیز گفت: طبق گزارش در اختیار، کل منابع صندوق تا شهریور ماه 78 میلیارد دلار بوده است.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا دولت و وزارت نفت از سهم صندوق استفاده می‌کنند، آیا این موضوع مغایر با اساسنامه صندوق نیست، اظهار داشت: زمانی که قیمت هر بشکه نفت بالای 100 دلار بود شرکت نفت از محل درآمدهای خود علاوه بر هزینه‌های جاری فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز را داشت اما با توجه به اینکه قیمت هر بشکه به کمتر از 29 دلار رسیده است هزینه‌های جاری این شرکت را نیز پوشش نمی‌دهد چه برسد به اینکه امکان سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد،بنابراین ناچار است برای حفظ سطح تولید نفت از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند.

    سهیلی‌پور ادامه داد: در حال حاضر در میادین مشترک نفت و گاز این میادین از سوی رقبا به شرکت‌های آمریکایی‌ سپرده شده و در صورتی که در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری نشود ضرر خواهیم کرد.

    رئیس سازمان حسابرسی کل کشور با بیان اینکه درآمدهای کشور از دو بخش نفت و مالیات تامین می‌شود یادآور شد: در حال حاضر قیمت نفت به یک چهارم رسیده و همچنین با توجه به کاهش سطح تولید امکان تحقق کامل درآمدهای مالیاتی نیز وجود ندارد در این صورت هزینه‌ها نیز ثابت بوده اما در آمدها کاهش یافته است.

    وی تاکید کرد: به منظور کاهش سطح اتکای درآمد بودجه به نفت باید همانطور که بازسازی کشور بعد از جنگ آغاز شد اقتصاد نیز بازسازی شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی