عصر بازار

درآمد سه ماهه فیس‌بوک از ۵ میلیارد گذشت

عصر اعتبار- درآمد سه ماهه فیس‌بوک برای اولین بار از پنج میلیارد دلار گذشت و این شرکت در حال غلبه بر گوگل به عنوان قدرتمندترین شرکت اینترنتی است و درآمد خالصش در سه ماهه پایانی ۲۰۱۵ بیش از دو برابر شده است.

درآمد سه ماهه فیس‌بوک از ۵ میلیارد گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از گاردین، فیس‌بوک قدرت فزاینده و تاثیرگذاری خود را با نتایج مالی‌اش در حالی به نمایش گذاشت که درآمد سه ماهه‌ این شرکت برای اولین بار از مرز پنج میلیارد دلار گذشت و در موقعیتی قرار گرفت که سلطه گوگل بر دره سیلیکونی را به چالش اندازد.

    گزارش این شبکه اجتماعی از درآمد سه ماهه پایانی 2015 در حالی 27 ژانویه 2016 منتشر شد که با فرمت‌های تبلیغاتی جدید و اپلیکیشن‌های موبایلی با افزایش 51.7 درصدی درآمد نتیجه‌ای فرای انتظار داشت.

    کل درآمد این شرکت از 3.8 میلیارد در سال گذشته به 5.84 میلیارد دلار افزایش یافت در حالی که درآمد حاصل از تبلیغات در مدت زمان خرید تعطیلات با افزایش 56.8 درصدی به 5.64 میلیارد دلار رسید.

    فیس بوک اعلام کرده است که تبلیغات موبایلی 80 درصد از درآمد حاصل از کل تبلیغات در این سه ماهه را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سهم 78 درصدی در سه ماهه سوم 2015 و سهم 69 درصدی در سال گذشته افزایش داشته است.

    مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک به سرمایه‌گذاران گفت که از رشد فزاینده و مداوم این سایت که تا دسامبر 2015، 1.59 میلیارد کاربر داشته و تعداد کاربران نسبت به دسامبر سال 2014 افزایش 14 درصدی داشته، خرسند است.

    نکته قابل توجه این است که از این تعداد کاربر، 1.44 میلیارد نفر با افزایش 21 درصدی نسبت به سال گذشته از سرویس‌های موبایلی استفاده می‌کنند.

    زاکربرگ که به تازگی از مرخصی دو ماه خود به دلیل تولد دخترش بازگشته است، می‌گوید: استراتژی ما کار کردن است و ما فرصت‌های بسیاری پیش رو داریم، بنابراین قصد داریم سرمایه‌گذاری برای ارائه نتایج بیشتر در بلندمدت را ادامه دهیم.

    وی ادامه می‌دهد: با عضو جدیدی که به خانواده‌ام اضافه شده است، به میراثی که برای نسل آینده خواهیم گذاشت فکر می‌کنم. از پیشرفت و فرصتی که برای ساختن چیزهای عالی در آینده داریم هیجان‌زده‌ هستم. اگر ما به چالش‌های اساسی برای نزدیک‌تر کردن دنیا به هم متمرکز شویم، می‌توانیم دنیای بهتری را برای نسل بعدی ایجاد کنیم و این چیزی است که من هر روز وقتی راه فیس‌بوک را ادامه می‌دهم به آن فکر می‌کنم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو